לחימה, נשקים ושריונות

/לחימה, נשקים ושריונות
לחימה, נשקים ושריונות2018-10-09T12:01:04+00:00

לחימה, נשקים, שריונות

הקדמה

לחימה תיאטרלית

במשחק ברצוננו ליצור צורת לחימה מבוססת רולפליי יותר מלחימה מכנית, לפי השיטה הידועה: הגיבו לרולפליי ברולפליי.

כך למשל, אם שחקן הכה במגנך עם פטיש, תשחק את המכה ותצלע לאחור מעוצמת הפגיעה. כאשר נפגעת מחץ במקום בו השריון לא מכסה, תשחק כאילו נפגעת ותחפש מרפא אפילו אם נותר לך עוד נק"פ.

כמו כן, מצופה מכם כשחקנים להכניס למשחק הדמות שלכם את האלמנטים השונים במכניקה. כך למשל, לוחם אדיר ניסה לנפץ לכם את המגן בעזרת מכה הרסנית, אך אתם יודעים שהמגן מכושף ומוגן מכך, תשחקו את ההגנה: [תפלו לאחר תוך שאתם מסננים] "המגן הזה חושל ביד הנפח המיומן ביותר באזור, מכה סוררת לא תוכל לו." ואז עמדו מול האויב מגן ביד.

היבט מכאני

לחימה במשחק מותרת באמצעות כלי נשק מתקן רך בלבד, אשר יפורסם באתר המשחק. פגיעה מורידה 1 ממאזן הנק"פ. שחקן שכמות הנק"פ שלו ירדה לאפס ישחק פציעה חמורה בהתאם לחוקי המוות.
כמות הנק"פ המקסימלית שיכולה להיות לדמות היא 7. השפעות של קסמים, טקסים, שיקויים, שריונות וכו' מצטברים עד 7 נק"פ גג.

אזורי הלחימה והטירה

מוקד הקונפליקט העיקרי יהיה באזור הטירה (החזקת הטירה תאפשר לקבוצה להגשים את מטרותיה הסיפוריות ותזכה אותה במינרלים) אולם הקרבות לא יוגבלו לשטח הטירה בלבד, וניתן יהיה להילחם במרבית שטח עולם המערכה, ואף להטיל מצור על מחנות אחרים. ראו מכניקת על וחוקי מצור.
הלחימה תהיה אסורה לחלוטין בכל מקום שבו יש חשש לפגוע בתפאורה יקרה. באופן ספציפי אסור להילחם בפונדק, בעמדת ה Lore master, בעמדת הסוחר הראשי, בנפחיה הדרומית ובתוך המחנות עצמם (מלבד באזורי לחימה המיועדים לכך בעת קרבות מצור).

יכולות הלחימה

  • הכשרה בסיסית בלחימה (2 נק"ד) הדמות עברה הכשרה צבאית בחייה ויש לה גישה לעולם התוכן של הלחימה.יכולה להשתמש בנשק עד לאורך 90 ס"מ.
  • יכולה לזכות בבונוס שריון רגיל של עד +3 נק"פ. (לפירוט ראה חוקי שריון)
  • יכולת לזכות בבונוס שריון מדומה של עד +1.

יכולת ההכשרה מאפשרת ללמוד יכולות לחימה חדשות תוך כדי המשחק על ידי הכשרה מתאימה.

  • שימוש בנשק חד ידני (2 נק"ד) מאפשר להילחם בנשק חד ידני עד לאורך 120 ס"מ.
  • שימוש בנשק דו ידני (4 נק"ד) מאפשר להילחם בנשק דו ידני עד לאורך 150 ס"מ וחניתות עד לאורך 2 מטר.
  • שימוש בנשקי מוט (2 נק"ד) דורש שימוש בנשק דו ידני, מאפשר שימוש בכל נשק דו-ידני העונה על תקנות הבטיחות.
  • שימוש בקשתות ונשקי טווח (2 נק"ד) מאפשר שימוש בקשתות ונשקי הטלה (כל אחד יכול להשתמש בקשת מוצלבת).
  • לחימה בשני נשקים (2 נק"ד) דורש שימוש בנשק חד ידני, מאפשר לחימה בשני כלי נשק שאורכם הכולל פחות מ 170 ס"מ.
  • שימוש במגן (4 נק'"ד) מאפשר שימוש בכל סוגי המגנים
  • שריון מדומה (2-3 נק"ד) . מאפשר לקבל עד +3 בונוס נק"פ בגין שריונות שנראים משחקי אבל עשויים מחומרים לא אותנטיים כמו לטקס וספוג. יש להשקיע נק"ד אשר שווה לכמות הנק"פ שאתם רוצים להרוויח מהשריון*.
  • שבירת מגן (6 נק"ד) דורש אישור מאסטר ונשק מתאים, מאפשר לשבור מגן של אויב במכה מוצלחת פעם ב 10 דקות.
  • הדיפה (4 נק"ד) הלוחם מכה באויב או במגן שלו. על האויב ללכת 5 צעדים אחורה. אם הוא לובש שריון כבד הוא יכול ללכת 3 צעדים אחורה בלבד. ניתן לבצע פעם אחת בקרב.

כך למשל.עבור שריון שמוסיף 2 נק"פ יש להשקיע 2 נק"ד.

נשקים, מגנים ושריונות

בדיקת נשקים וצוותי בדיקה

בתחילת המשחק הנשקים ייבדקו בשטח הפלגים השונים ולא בעמדת המאסטרים! צוות בדיקה יורכב מ-3 בודקים: נציג המאסטרים, נציג הקבוצה שנשקיה נבדקים ונציג קבוצה ניטרלית.

צוותי הבדיקה יבדקו נשקים בהתאם לתקנות שיפורסמו באתר, וההחלטה אם לקבל או לפסול כל נשק תתבצע במשותף. כדי למנוע עוגמת נפש מיותרת אנו מבקשים:  אל תביאו לשטח המשחק נשקים שלא עומדים בתקן הבטיחות המפורסם!

רכישת נשק חדש במשחק

משווקי נשקים שמייצרים חרבות שעומדות בתקן ומעוניינים בכך מוזמנים למכור את מרכולותיהם במהלך המשחק בכסף רגיל (שקלים). השגת הנשק אינה משנה את היכולת של הדמות להשתמש בו.

מגן

מגן אינו מקנה תוספת נק"פ, אולם ניתן לחסום איתו התקפות. מגן לא יוכל להגן מפני קסמים (הגנה חלקית נגד קליע אנרגיה), אלא אם נאמר במפורש (לדוגמה מגן קסום שמגן מפני קללות). ישנה מגבלת גודל על מגנים, כאשר הגדולים בהם לא יעלו על שטח מלבן שגובהו 120 ס"מ ורוחבו 80 ס"מ.

 

שריון

    • כל דמות רשאית להשתמש בשריון וקסדה ללא הגבלה.
    • הכשרת לחימה קובעת את בונוס השריון שממנו הדמות יכולה ליהנות.
    • את הבונוס השריון עצמו מקבל בהתאם לחוקים הרשומים למטה.

 

  • שריון יוכל להגן מפגיעות פיזיות בלבד, כולל כדור אנרגיה, אבל לא מהרעלה.

 

  • בתחילת המשחק מאסטר רלוונטי יבחן כל שריון ויעניק תוספת בהתאם לכללים הרשומים למטה.
  • שריון מלא שנראה טוב יעניק לשחקן בונוס מירבי על תלבושת מושקעת.

סוגי שריונות

  • שריון רך – בד מרופד (גמבזון), עור, פלסטיק דמוי עור, המכסה את פלג הגוף העליון (קיראס) מזכה ב 1 נק"פ. דוגמאות
  • שריון רך מלא – המגיע עד לכפות הידיים ומכסה את הרגליים לפחות עד הברך מזכה ב 2 נק"פ. דוגמאות
  • שריון קשיח – לוחות, לוחיות שזורות מפח, מייל (טבעות) או קיראס המכסה את הגו מזכה ב 2 נק"פ. דוגמאות
  • שריון קשיח המכסה את מרבית הידיים ומכסה לפחות את הירכיים מזכה ב 3 נק"פ. דוגמאות
  • שריון מדומה שריון מלטקסט או חומר רך המדמה שריון מחומרים אחרים מזכה ב 1-3 נק"פ (1 נק"פ אוטומטית, 2-3 נק"פ בלקיחת יכולת מתאימה). דוגמאות

ההגדות הינן אומדן והבונוס נתון לשיקול מאסטר בשטח ותלוי באיכות השריון ולא רק בסוגו.

שריון ולחימה תיאטרלית

אנו מצפים משחקנים לשחק באופן שונה פגיעות בשריון ופגיעות בגוף. אין הגדרה מיוחדת בחוקים, אך יש ערך מוסף בשריון שמכסה חלקים נרחבים מהגוף בנוסף לתוספת נקודות ולנקודה על תלבושת טובה.
איך בדיוק לשחק שונה פגיעה בגוף ופגיעה בשריון? ברולפליי… אנחנו משאירים את זה לשיקול דעתכם.

קסדה

קסדה יכולה להציל את הלובש ממכה קטלנית. מעניקה את הכישור "הישרדות" ללא השקעת נק"ד. דוגמאות

שבירת מגן

לצורך רכישת היכולת הזאת יש צורך באישור מאסטר טרם המשחק.

  • הנשקים שיכולים לשבור מגן הם: אלות ופטישים, וכן גרזנים דו ידניים, או נשקים אחרים שכושפו לצורך יכולת זו.
  • חרבות רגילות לא יכולות לשבור מגנים.
  • בכדי להשתמש ביכולת שבירת מגן, יש צורך לצעוק את שם היכולת תוך כדי הנפה. פעולת השבירה תתבצע תוך כדי משחק באינפליי, ובכדי שהשבירה תצליח, השובר צריך ממש לפגוע במגן שמנסים לשבור. כך למשל, לוחם אויב יכול לצעוק אליכם: "אתם קוראים לזה מגן?! אני אנתץ את זה בהנפה אחת שבירת מגן!" – אם הוא יפגע במגן שלכם, המגן נשבר והוא לא ישמש אתכם עד שיתוקן.

תיקון הציוד

בעוד שאין הגבלה ספציפית בחוקים, אנו מצפים שלאחר הקרבות שבהם נפגעו מגנים ושריונות השחקנים יפנו לבעלי המלאכה בכדי לתקן ולתחזק את הכלים שלהם. גם אם הם לא נשברו באופן ספציפי על ידי יכולת. הכלים שלכם צריכים תחזוקה מתמדת.

מצופה משחקן שלא הצליח לתקן את השריון או המגן שנפגע לשחק את העובדה שהוא נלחם עם ציוד פגום עד שיתוקן.

לחימה במפלצות ודרקונים

דרקונים ומפלצות פגיעים במידה חלקית לכלי נשק רגילים (יש להם הרבה מאוד נק"פ). הם פגיעים במיוחד ל:

  • כלי נשק קסומים המיועדים לקטילת מפלצות
  • כלי מצור
  • קסם (בעיקר קליע אנרגיה)