יכולות שכל שחקן צריך לדעת

/יכולות שכל שחקן צריך לדעת
יכולות שכל שחקן צריך לדעת2018-10-09T12:01:04+00:00

יכולות שכל שחקן צריך לדעת

תצטרכו להכיר יכולות וקסמים אלה – יכול להיות שהם יופעלו עליכם במהלך המשחק.

יכולות פיזיות

שבירת מגן

אם לוחם תוך כדי הנפה צעק "שבירת מגן" – יהיה עליך לשחק כאילו המגן נשבר. ניתן לפנות לבעל מלאכה שיתקן אותו.

יש לציין שפעולת שבירת המגן תתבצע תוך כדי משחק באינפליי, ובכדי שהשבירה תצליח האויב צריך ממש לפגוע בכלי שהוא מנסה לשבור. לדוגמה, לוחם אויב יכול לצעוק אליכם: "אתה קורא לזה מגן! אני אנפץ אותו בהנפה אחת! שבירת מגן!" – אם יפגע במגן שלכם, המגן ישבר ולא יוכל לחסום מהלומות עד שיתוקן.

כיוס

הכיוס ב Castle Forged מתבצע בעזרת מדבקות נושאות סמלים, שנמצאות ברשות דמויות הגנבים. במידה ומצאתם מדבקה על התיק או על הכיס שלכם – כייסו אתכם, ובקרוב יגיע אליכם מאסטר או שחקן וידרוש מכם חפץ כלשהו. אין להוריד את המדבקה, שכן היא מסמלת את ההצלחה של גנבת בפשע שבוצע כהלכה. יש לשתף פעולה ולמסור את החפץ שכויס. אם גיליתם שמישהו מנסה להדביק עליכם מדבקה, תוכלו להתנהג כאילו תפסתם גנב על חם מנסה לכייס אתכם. במצב כזה ניסיון הכיוס של הגנב נכשל.

הרעלה

בעולם המערכה קיימים רעלים אלכימיים מלאי עוצמה, כך שמספיקה לפעמים טיפה של רעל על עור חשוף בכדי להרוג אדם. בדומה לשיטת הכיוס, שיטת ההרעלה עובדת בעזרת מדבקות רעל, אשר מסומנות בסימן מתאים. במידה והדביקו עליכם מדבקת רעל, עליכם לקרוא את הרשום על המדבקה, או לחילופין, לשחק בהתאם להוראות נוספות (מצד מאסטר או המרעיל). לרוב, יהיה מדובר באובדן מספר כלשהו של נק"פ. היה והנק"פ שלכם ירד לאפס, עליכם לשחק כאילו הדמות שלכם הורעלה למוות (אין לשחק פציעה במקרה זה). יתכנו השפעות שונות לרעלים שונים כמפורט על מדבקת הרעל.

מעטים מהרעלים יגרמו ל"מום פיזי" או "מום נפשי" – השפעה כזאת תימשך עד שמרפא ירפא אותה או שהדמות תמות. השפעות של רוב הרעלים מסתיימות לאחר ביקור בממלכת המוות, אם כי ישנם כאלה שייצרו מומים שימשכו גם לאחר החזרה ממלכת המוות (אם לא נאמר אחרת – מסתיים עם המוות).

הרעלת צלחת או כוס

בעוד שרק מתנקשים יכולים להרעיל שחקנים אחרים ישירות, כל אחד יכול להדביק את מדבקת הרעל על תחתית של כוס או צלחת. מי שאכל מהכלי הזה הורעל וישחק בהתאם.

מרפא

דמויות של מרפאים יכולות לנסות לחבוש את פצעיכם (להחזיר נק"פ), לרפא אתכם ממום קבוע, או לעזור לדמות שלכם בדרכים שונות. לרוב, הריפוי יתבצע במסגרת מרפאה, אולם ישנם רופאים אשר יכולים לרפא אדם בשטח ואף לרפא מומים קבועים נפשיים או פיזיים.

מחלות

מחלות משפיעות על גוף ו/או נפש לטווח ארוך; מכאנית הן נחשבות למומים קבועים (פיזיים או נפשיים). לרוב יהיו אלה מומים אשר יוסיפו אספקט כלשהו למשחק של הדמות. המרעיל שמפיץ את המחלה יעניק פתק עם תיאור של המחלה, והדרך לשחק אותה.

כך, אם קיבלתם פתק עם מחלת הגרגרנות, עליכם לחפש מזון ומשקה ולאכול בצורה מוגזמת כמופיע בתיאור על הפתק שקיבלתם, עד שתתרפאו אצל רופא המסוגל לרפא אתכם.

את המחלה ניתן להעביר על ידי הדבקת פתק על הקורבן (בדומה לשיטת ההרעלה) על ידי מתן ישיר של פתק המחלה, דרך מהלכים אסטרלים או דרך מאסטרים.

דגלים, נושא דגל, מינרל

לא ניתן לפגוע בנושא דגל של מחנה אחר או לקחת את הדגל, אלא אם נאמר אחרת (למשל, מסע מלחמה או אישור מאסטר). לפירוט ראו חוקי מצור ומכניקת על.

לא ניתן לגנוב או לקחת מינרל ממאגר של מחנה ללא אישור מאסטר.

מאגיה

קיימות דמויות של קוסמים שיכולות להפעיל על דמויות יכולות קסומות. כדי להטיל קסם על דמותכם, הקוסם יזמר מזמור ויתאר השפעת הקסם שבסופה צמד המילים "כך יהיה".

"כך יהיה" זו בעצם מילת קוד לקסם מכני שחייבים לשחק את ההשפעה שלו.

אם אינכם זוכרים את הקסמים, פשוט תשתפו פעולה עם הקסם לפי ההיגיון. אם אינכם בטוחים בהוראות, השתמשו בשיקול דעתכם ותזכרו כי שם של קסם הוא מה שהקסם עושה.

משך השפעה של קסם אם לא נאמר אחרת הוא 3 דקות.

השפעות של קסמים נפוצים

    • כדור אנרגיה: הקורבן עף אחורה וסופג נזק של 3 נק"פ .פגיעה במגן גורמת לנזק של 1 נק"פ בלבד.
    • גל הדף: הדמויות שנמצאות היישר מול הקוסם הולכות שלושה צעדים אחורה ונופלות על הרצפה (או כורעות ברך).
    • פקודה: יהיה עליכם לבצע פקודה בת מילה אחת באופן מיידי: שב, פול, תן וכו'.
    • פחד: אתם מפחדים מהקוסם כאילו הוא הסיוט הכי נורא שלכם ונמלטים באימה. משך: כ-3 דקות.
    • כאב: אתם חשים כאבים איומים בכל גופכם, אתם משותקים ולא מסוגלים לעשות דבר מלבד לזעוק ולהתפלל שהכאב יעבור. קסם זה נמשך כ 3 דקות.
    • בלבול: אתם מבולבלים למשך כ3 דקות. אתם יכולים לדבר, אולם אין לכם מושג מי אתם ואיפה אתם נמצאים.
    • הקסמה: הקוסם הינו ידידכם הטוב ביותר למשך 3 דקות, אין לכם שום סיבה לא לבטוח בו או להגן עליו כפי שתגנו על ידיד קרוב.

 

  • שיתוק: לא תוכלו לזוז (מלבד לדבר) למשך 3 דקות. הקסם נשבר אם אתם סופגים נזק.
  • שתילת זכרון: הקוסם שותל סצנה מדומיינת בראשו של הקורבן שנשארת שם עד שתרופא על ידי רופא.

 

מיסטיקה/כהונה

במשחק יהיו כוהנים אשר יוכלו לבצע טקסים שונים. ההבדל בין כוהנים למאגים הוא שמיסטיקנים פועלים באופן קבוצתי בטקסים ומאגים לבדם.

דוגמה לטקסים מיסטיים

  • העצמת לוחם: מקנה ללוחם תוספת של + 1 נק"פ לקרב הבא.
  • הנפשת מת: הקמת אל מת כמתואר בשיטת מוות מתקדמת.
  • הסרת קללה: מסוגל לרפא קללה או מום קבוע פיזי או נפשי.
  • הטלת קללה: ניתן לקלל אדם ולפגוע בו שלא בנוכחותו.

למידע נוסף ראה חוקי מיסטיקה וטקסים.