יכולות כלליות

/יכולות כלליות
יכולות כלליות2018-10-09T12:01:04+00:00

יכולות כלליות

יכולות כלליות אינן דורשות כישור הכשרה, וניתן לבחור אותן בחופשיות ללא הגבלה.

יכולות לחימה כלליות

שריון קל (1 נק"ד) מאפשר לקבל תוספת +1 נק"פ בגין שריון קל..
קשתות (2 נק"ד) מאפשר שימוש בקשתות, אך לא בנשקי הטלה (כל אחד יכול להשתמש בקשת מוצלבת)
לחימה בנשקי הטלה (1  נק"ד) מאפשר שימוש בנשקי הטלה.
שימוש בכלי מצור (1 נק"ד) מאפשר שימוש בכלי מצור. התיאור בחוקי מצור.
פלסות (2 נק"ד) מאפשר לדמות לתפקד כפלס (Sapper) בעת קרבות מצור, וכך לפגוע בשערי האויבים. התיאור בחוקי מצור.

הישרדות, קשיחות, עמידות ושונות.

אלו קבוצת יכולות שמקנות שרידות מוגברת.

  • הישרדות (2 נק"ד) מאפשר לדמות להמשיך לשחק כפצוע קשה גם במצב של 0 נק"פ, במצב זה ניתן לזחול ולחפש עזרה של מרפא. היכולת אינה עוזרת במצב שבו אויבים מוודאים את מותה של הדמות (וידוא הריגה).
  • קשיחות (6 נק"ד)  מקנה תוספת +1 נק"פ.
  • עמידות לנזק מרעלים 1 (2 נק"ד) מגן על הדמות מנזק הנגרם על ידי רעלים בדרגה 1, אך לא מרעלים שמשפיעים על התנהגות.
  • עמידות לנזק מרעלים 2 (2 נק"ד) (דורש עמידות 1) מגן על הדמות מנזק הנגרם על ידי רעלים בדרגה 2, אך לא מרעלים שמשפיעים על התנהגות.
  • עמידות לנזק מרעלים 3 (2 נק"ד) (דורש עמידות 2) מגן על הדמות מנזק הנגרם על ידי רעלים בדרגה 3, אך לא מרעלים שמשפיעים על התנהגות.
  • עמידות לרעלים משני תודעה 1 (2 נק"ד) מגן על הדמות מרעלים שמשפיעים על התנהגות בדרגה 1, לא מנזק מרעלים.
  • עמידות לרעלים משני תודעה 2 (2 נק"ד) (דורש עמידות 1) מגן על הדמות מרעלים שמשפיעים על התנהגות בדרגה 2, לא מנזק מרעלים.
  • עמידות לרעלים משני תודעה 3 (2 נק"ד) (דורש עמידות 2) מגן על הדמות מרעלים שמשפיעים על התנהגות בדרגה 3, לא מנזק מרעלים.
  • עמידות למחלות 1 (2 נק"ד) הדמות חסינה למחלות בדרגה ראשונה.
  • עמידות למחלות 2 (2 נק"ד) דורש עמידות למחלות 1, הדמות חסינה למחלות בדרגה שניה.
  • עמידות לקסמי שליטה 1 (1 נק"ד) הדמות בוחרת קסם שליטה בדרגה 1. היא חסינה כנגד אותו קסם. ניתן לקחת יותר מפעם אחר. הדמות יכולה ללמוד את היכולת על-ידי אימון עם קוסם שיטיל עליה קסם שליטה – נא לפנות ללורמאסטר על-מנת לקבל הנחיות על אימון שכזה (ייקח כחצי שעה אם לדמות כבר יש חסינות לקסם אחד, אחרת – יותר).
  • עמידות לקסמי שליטה 2 (2 נק"ד) (דורש עמידות לשלושה קסמי שליטה בדרגה 1) הדמות בוחרת קסם שליטה בדרגה 2. היא חסינה כנגד אותו קסם. ניתן לקחת מספר פעמים. הדמות יכולה ללמוד את היכולת על-ידי אימון עם קוסם שיטיל עליה קסם שליטה – נא לפנות ללורמאסטר על-מנת לקבל הנחיות על אימון שכזה (ייקח כחצי שעה אם לדמות כבר יש חסינות לקסם אחד ברמה 2, אחרת – יותר).

תגרה

  • תגרה (1 נק"ד) בלועזית brawling מאפשר לשחק קרבות אגרופים בהילוך איטי. ניתן לקחת יותר מפעם אחת.

קרב תגרה הינו קרב תיאטרלי בהילוך איטי ללא נשקים. יש לשחק את המכות בתגרה באופן תיאטרלי בין השחקנים ועל פי רוב הקרב יוכרע כאשר אחד השחקנים יפסיד מרצון וישחק אובדן הכרה זמני.
במקרה ששני הצדדים רוצים לנצח בתגרה כל שחקן מציג את דרגת התגרה שלו בעזרת האצבעות. כך למשל שחקן שמציג 2 אצבעות הוא בעל דרגת תגרה 2. שחקן ללא יכולת תגרה יסמן 0 עם אצבעותיו. השחקן עם הדרגה הגבוהה ביותר מנצח. במקרה של תיקו הקרב מסתיים כששני הצדדים קורסים באפיסת כוחות.

יכולות מלאכה

יכולות כלליות שמקנות אפשרות לתקן ציוד פגום או לנעול תיבות. ליכולות המלאכה אין דרישות קדם, וניתן לבחור אותם בחופשיות. בנוסף, מתכונים מסוימים ליצירת חפצים קסומים דורשים יכולות מלאכה.

תיקון חרבות, שריונות ומגנים

החרש יכול לתקן שריון, נשק או מגן על ידי משחק דמות מתאים.

את התיקון יש לשחק בעזרת רולפליי מתאים ובסביבה מתאימה. כך למשל, תיקון שריון צריך להתבצע בעמדת נפחות ותיקון עץ צריך לבצע בעמדת מלאכה. רולפליי מתאים יכול להיות תיקון הנשק בעזרת פטיש וסדן, קריאה לאלים שיתקנו את הנשק של המאמין או ריקוע הנשק בידיים חשופות כך שהכל יחזור למקום. התנאי היחיד הוא שמשך התיקון ייקח יותר ממשך הזמן המינימלי הנקוב ביכולת.

יכולות אלו חשובות במיוחד לדמויות שבחרו להיכנס לעץ היכולות של יצירת חפצי קסם. יהיו חפצי קסם מסוימים שידרשו תכונת חרשות מתאימה בכדי לייצר. כך למשל, בכדי לייצר חרב קסומה יש צורך בחרש מתכת נוסף על הנקודות הרגילות שיושקעו ביצירת חפצי קסם.

חרש עץ (2 נק"ד) מאפשר לתקן מגנים, ונשקי מוט. יש לשחק את התיקון במשך 3 דקות לפחות שניזוקו. נחוץ ליצירת חפצי קסם מסוימים.

מאפשר לתקן שערים ומבנים (דוגמת צריחים) שניזוקו. חרש עץ מחזיר 1 נק"פ כל 5-10 דקות בהתאם לאיכות הרולפליי.

חרש מתכת (1 נק"ד) מאפשר לתקן שריונות, מגנים ונשקים ממתכת שניזוקו בקרב. יש לשחק את התיקון במשך 3 דקות לפחות. נחוץ ליצירת חפצי קסם מסוימים.

מנעולנות 1 (2 נק"ד) מאפשר לנעול עד 3 תיבות או דלתות במנעול דרגה 1. השחקן מקבל 3 מדבקות נעילה.

מנעולנות 2 (2 נק"ד) דורש מנעולנות 1, מאפשר לנעול עד 3 תיבות או דלתות עם מנעול דרגה 2. השחקן מקבל 3 מדבקות נעילה נוספות. לפירוט ראה פריצת מנעולים.

לימוד ושיפור יכולות תוך כדי המשחק

ניתן להרחיב ולשפר את הכישורים של הדמות במהלך המשחק. לשם כך יש צורך להשקיע ביכולת הכשרה ולפנות לשחקן או דב"ש אשר יכולים ללמד אתכם איך לשפר את ידיעותיכם בתחום. אם אינכם בטוחים למי לפנות, תפנו ללורמאסטר.

דוגמה: ויליאם האכזר השקיע את רוב הנקודות שלו ביכולות לחימה וקשיחות, והשקיע 2 נקודות ב"הכשרה מאגית". אם ימצא במהלך המשחק שחקן שילמד אותו (עם תכנית לימוד שאושרה) ואם יעבור את תכנית ההכשרה, הוא יוכל ללמוד את היכולת "יצירת חפצי קסם 1". בלי השקעה ב"הכשרה מאגית" לויליאם לא תהיה שפה משותפת וידע בסיסי על-מנת ללמוד יכולות הקסומות בזמן הקצר של המשחק.

יש לציין כי למידת יכולות חדשות זה משהו שצריך לשחק ולהתנסות בו, וכן יש צורך להשלים מספר משימות הקשורות לתחום בהתאם לתכנית ההכשרה. לא סביר שההכשרה תושלם לפני ליל היום השני למשחק, אלא עבור יכולות פשוטות במיוחד (כאלה שעולות 1 נק"ד). הלימוד יחולק למספר שיעורים או מפגשים, וסך זמן הלימוד יהיה כשעה לכל נק"ד שהיכולת עולה.

ביכולות שרשרת כמו יצירת חפצי קסם, מאגיה, מיסטיקה ואלכימיה לא ניתן להתקדם יותר מרמה אחת במהלך משחק אחד. כך למשל, לא ניתן ללמוד אלכימיה 1 ואלכימיה 2 באותו משחק. כל ידע שהדמות תצבור במהלך המשחק ימשיך איתה למשחק הבא בסדרה.

לאחר השלמת הלימוד יש לקבל את האישור הסופי מהלורמאסטר (אצלו יבוצע הרישום).

לימוד מתכוני שיקויים, חפצים קסומים, קסמים וטקסים חדשים

תהליך למידת מתכון/קסם/טקס חדש הוא תלוי בדרגת המתכון/קסם/טקס ובדרגת הלומד. אם המתכון/קסם/טקס הוא בדרגה נמוכה מדרגת הלומד בתחום המתאים, הלימוד יהיה קצר – כרבע שעה, ויכלול:

  • הסבר תאורטי מצד המלמד
  • הצגה פרקטית ואימון. במקרה של שיקוי/חפץ קסום – תרגול על יבש, כלומר אין צורך ממש לייצר ולהוציא סחורות, אלא להציג טכניקות וטריקים. במקרה של קסם/טקס, יש צורך ללמד את התנועות ואת המילים הרלוונטיות, והמלמד צריך לוודא שהלומד מבצע אותם כמו שצריך.
  • העתקה של המתכון/קסם/טקס לספר מתכונים/קסמים/טקסים.

תהליך למידת מתכון/קסם/טקס בדרגה השווה לדרגת הלומד בתחום המתאים תהיה קשה יותר ותמשך כשעה. מתכונים ידרשו תרגול עם בזבוז של סחורות (ניסיון אחד כושל בהשגחת המלמד). קסמים וטקסים ידרשו ביצוע קווסט שהאופי שלו קשור לקסם/טקס (לורמאסטר יעזור לכם להמציא קווסט).

אם מתכון רשום על מגילה ואין דמות שמלמדת, לורמאסטר ינחה איך ללמוד את המתכון.

ניתן ללמוד עד קסם אחד ביום. ניתן ללמוד עד מתכון/טקס אחד ביום בדרגת היכולת המתאימה.

דוגמה: לקארל יש יכולות קסם 2, רקיחת שיקויים ורעלים 2, מיסטיקה 1. הוא למד ביום אחד קסם יחיד מדרגה 1 (מוגבל עד קסם אחד ביום, לקח כרבע שעה), מתכון אלכימי אחד מדרגה 2 (מוגבל עד אחד ביום כי דרגה 2, לקח כשעה כולל ניסיון כושל), שלושה מתכונים אלכימיים דרגה 1 (לא מוגבל, לקח סה"כ כ-45 דק'), וטקס מיסטי דרגה 1 (מוגבל עד אחד ביום כי דרגה 1, לקח כשעה כולל קווסט).

היכולת לימוד (0 נק"ד)

  • בכדי ללמד דמויות אחרות יש צורך לקבל אישור על תכנית הכשרה מלורמאסטר טרם המשחק. לעתים תידרשו להרים עמדה משחקית כמו מתקנים בגילדת גנבים, מעבדת אלכימיה, בית מלאכה, מרפאה. זו היכולת היחידה שהתנאי לרכישתה הוא תרומה לתוכן המשחקי ללא דרישה לנקודות.
  • זהו אינו התנאי היחיד, יכולת הלימוד תינתן רק לשחקנים רציניים שהראו שניתן לסמוך על שיקול דעתם.
  • תכנית הכשרה צריכה להכיל לכל הפחות 3 משימות שמשך השלמתן אורכת יותר מיום.

Loremaster

הלורמאסטר הינו דב"ש אשר יוכל ללמד יכולות ללא ההגבלות שצוינו. לצורך שיטת הלימוד הוא מהווה מאסטר לכל דבר. הלורמאסטר הינו ולרי בלייב.