חוקי קסם

/חוקי קסם
חוקי קסם2019-03-11T09:36:02+00:00

חוקי קסם

קסם בעולם המערכה של Castle forged יכול להגיע ממגוון מקורות. זה יכול להיות ברכת האלים, תוצאה של לימוד מעמיק במשך שנים רבות או יכולת מולדת, מכניקת הקסם מתייחסת רק לאופן הטלת הלחשים ולא מסבירה את האטיולוגיה של הקסם בעולם, דבר ששמור לסיפור האישי של כל דמות וקבוצה.

היכולת קסם

במשחק יהיו מעט קוסמים ולא ניתן לקחת נקודות ביכולת קסם ללא אישור מאסטרים.

  • הכשרה מאגית (2 נק"ד) יכולת קדם המקנה גישה לשאר יכולות יצירת חפצי קסם והטלת קסמים.
  • קסם 1 (6 נק"ד) דורש הכשרה מאגית,היכולת מאפשרת להטיל קסמים בדרגה ראשונה בהתאם לשיטת הקסם.
  • קסם 2 (6 נק"ד) דורש קסם 1, מאפשר להטיל קסמים בדרגה 2 בהתאם לשיטת הקסם.
  • קסם 3 ( 6 נק"ד) דורש קסם 2, מאפשר להטיל קסמים בדרגה 3 בהתאם לשיטת הקסם.

מטה מג וקסם אור

קוסם בכל דרגה רשאי להשתמש באופן הגנתי במטה קרב דו ידני (שעומד בתקנות נשק רך) אולם הוא אינו רשאי להכות איתו אלא רק לחסום מהלומות. לקיחת הכישור "שימוש בנשק דו ידני" מאפשר גם שימוש התקפי. בנוסף קוסם יכול להשתמש באור קסום (פנס) כקסם פלאף ללא הגבלות מיוחדות.

קסמים התחלתיים

ניתן לבחור שני קסמים לכל דרגה של הכישור קסם. כך למשל, לקסם 2 אפשר לבחור שני קסמים דרגה 2 ושני קסמים דרגה 1. יהיה צורך להכין מגילות קסם \ ספר לחשים המכיל את הקסמים ההתחלתיים.

למידת קסמים במהלך המשחק

למידת קסמים מתבצעת בתיאום עם נציגי גילדת הקוסמים, או הלור סנטר.

 

שיטת הטלת קסמים

 

  • אמירת מזמור ומשחק של הטלת הקסם
  • אמירת שם הקסם והמילים "כך יהיה" (והצבעה על המטרה במקרה של קסם נקודתי)

 

מזמור

    • בכדי להטיל קסם יש לאמר מזמור של עשרה מילים לכל דרגה של קסם ואז את שם הקסם אותו מטילים.
    • אופי המזמור יכול להיות כל מה שהקוסם רוצה בכל שפה שהיא בלבד שהיא מכילה עשר מילים לכל דרגה של קסם.
    • בנוסף הקוסם צריך לבצע מחוות וסימנים בידו, בכדי להבהיר לסביבה שהוא מטיל קסם, במידה והקוסם יפגע או יופרע לפני שהמחווה הסתיימה אז הקסם כושל.
    • לאחר סיום ההטלה הקוסם מתמצת את תקציר הקסם וחותם אותו במילים "כך יהיה", זהו קוד משחקי שנועד להסביר לשחקנים המושפעים על פעולת הקסם, על הקורבנות לשחק את ההשפעה.
    • לאחר הטלת הקסם הקוסם ישחק תקופת צינון שתבטא עייפות פיזית ונפשית שבמהלכה לא יוכל להטיל קסמים נוספים למשך דקה לכל דרגת קסם.
    • ישנם חפצי קסם אשר יכולים לקצר את משך זמן הצינון.

הפיכת הקסמים לאישיים

המכניקה היא הבסיס לרולפליי של הקוסמים אולם היא בסיס תפל למדי.

על הקוסמים מוטלת החובה לקחת את הבסיס ולתבל אותו בפלאף בהתאם לדמות שלהם.

כך למשל, קוסם אחד יכול לפצוע את עצמו בעת הטלת לחש כאב וקוסם אחר יכול לומר מזמורים שונים בהתאם לסיטואציה שהוא נמצא בה ולא בהתאם לקסם.

המכניקה צריכה להתקיים אך כמה שאתם יצירתיים יותר כך טוב יותר לכולם.

קסמים קיימים

התיאור של הקסמים לא חשוב כמו הדרך שבה השחקנים ישחקו אותם.

אם אתם משחקים השפעה של קסם לפי ההיגיון בצורה שיוצרת רולפליי איכותי זה יותר חשוב מקיום ההוראות כלשונם, הרבה יותר חשוב שתקיימו את רוח ההוראות מאשר את ההוראות.

אם אתם לא זוכרים את ההשפעה המדויקת של קסם, שחקו אותו כמיטב יכולתם בהתאם לתיאור הסוגר את הקסם וזכרו את החוק היחיד שאין לעבור עליו – תענו על רולפליי ברולפליי.

טווח הקסמים

כל הקסמים מלבד כדור אנרגיה מוגבלים לטווח של כ3 מטרים (ברגע של אמירת "כך יהיה", כלומר ניתן לברוח במהלך המזמור וכו'). הקוסם הוא אחראי על הערכת הטווח, לא הקורבן. אל תספרו מטרים לקוסם כמו שלא תספרו נק"פ למישהו אחר.

לא ניתן להטיל קסמים למעט כדור אנרגיה מעבר לחומות, ממגדלים, אל מגדלים וכו'.

סוגי הקסמים

קסמי קרב

בעוד שאין על כך מגבלה מכנית מרבית הקסמים לא מתאימים לסיטואציה של קרב המוני עקב ההמולה הרבה הצפויה.
הקסמים היחידים שמתאימים לסיטואציה של קרב גדול הם: כדור אנרגיה, גל הדף, שריון הקוסם.

קסמי פלאף

קסמים בעלי השפעה מכנית תמיד מסתיימים במילים "כך יהיה"!

קסם שלא מסתיים בכך יהיה הוא קסם פלאף של הקוסם אשר דמות אינה חייבת לשחק.

(לדוגמה – שחקן שהביא מנורה בצורת כדור בדולח ומשחק קוסם, יכול להדליק את המנורה "הקסומה שלו" עם קסם פלאף)

הקסמים הפורטים הינם דוגמאות בלבד, רשימת הקסמים המלאה תתעדכן בהמשך.

דרגה 1

[פקודה מיידית] על הקורבן לבצע פקודה בת מילה אחת באופן מיידי: שב, פול, תן, וכו' [בצע את הפקודה: (מילה), כך יהיה]- משך המזמור 10 מילים

[פחד] במשך 3 דקות הקורבן מפחד מהקוסם כאילו הוא הסיוט הכי נורא שלו ונמלט מפניו באימה כל פעם שהוא רואה אותו.ספיגת נזק מבטלת את הקסם. [פחד, כך יהיה]-משך המזמור 10 מילים

[בלבול] למשך 3 דקות הקורבן מאבד את יכולת ההתמצאות שלו ולא מסוגל לחשוב בצורה הגיונית או להתרכז. ספיגת נזק מבטלת את הקסם. [בלבול כך יהיה]-משך המזמור 10 מילים

[שכחה] הקורבן שוכח את מה שקרה ב 3 הדקות האחרונות. [שכחה כך יהיה ]-משך המזמור 20 מילים

[שבירת קסם] מבטל קסם קוסמים עד דרגת הקוסם (כלומר קוסם דרגה 2 לא יכול לשבור קסם דרגה 3). בנוסף יכול לבטל קללה בדרגה ראשונה בלבד.[שבירת קסם כך יהיה]-משך המזמור 10 מילים

[כאב] הקורבן ירגיש כאב בלתי נסבל- כאילו מאתים עקרבים עוקצים אותו בכל הגוף ל 3 דקות.ספיגת נזק מבטלת את הקסם -משך המזמור 10 מילים

קסם גילדה – [נשק כבד] במשך 3 דקות הנשק שהקורבן אוחז הופך להיות כבד מדי מכדי להניף אותו בצורה אפקטיבית. אין צורך להשליכו על הרצפה אולם לא ניתן להילחם איתו.-משך המזמור 10 מילים.

דרגה 2

[הקסמה] הקוסם הינו ידידכם הטוב ביותר במשך 3 דקות, אין לכם שום סיבה לא לבטוח בו או להגן עליו כפי שתגנו על ידיד קרוב. התייחסו אליו בהתאם גם אם אינכם מכירים אותו. (כהגבלת אוף פליי – לא ניתן לבקש מכם ציוד) לאחר הקסם לקורבן יהיה זיכרון מהאירוע. ספיגת נזק מבטלת את הקסם. [תהיה לי אח, כך יהיה]-משך המזמור 20 מילים

[גל הדף] הקוסם ירים את ידיו או מטהו כלפי מעלה. כל מי שעומד מול הקוסם יצעד אחורה שלושה צעדים וייפול על הרצפה אם הקסם מוטל במהלך קרב גדול על הקרבנות ללכת שלושה צעדים אחורה ולכרוע ברך למספר שניות.-משך המזמור 30 מילים

[כדור אנרגיה] – על הקוסם לזרוק שקיק קסם או כדור רך מי שנפגע עף אחורה וסופג נזק של 3 נק"פ. פגיעה במגן גורמת לנזק של 1 נק"פ. [כדור אנרגיה כך יהיה] -משך המזמור 10 מילים

[שבירת מגן] החרב או המגן ישברו בדומה ליכולת הלוחמים שבירה, עד אשר יתוקנו על ידי בעל מלאכה.-משך המזמור 20 מילים

[שריון קסום] – ניתן להטיל קסם זה רק במהלך קרב. עד תוחם הקרב הקסם מקנה 2 נק"פ נוספים לקוסם (עד למקסימום של 7). ניתן להטיל קסם זה פעם אחת בקרב. -משך המזמור 20 מילים

[חסינות לרעל ואלכימיה] למשך כ 5 דקות, הקוסם חסין לחלוטין להשפעות של שיקוי אלכימיה ורעלים, לטוב או לרע. [גופי ידחה את הזר, כך יהיה] משך המזמור 10 מילים ניתן להטיל פעם בשעה.

קסם גילדה – [הנפשת מת]  מנפיש דמות אחת כאל מת בהתאם לטקס הכהונה הנפשת מת. ניתן להנפיש רק שחקן שמעוניין בחוויה הזאת ויש לספק לשחקן כזה מסכת אל מת. לא ניתן להנפיש יותר מאל מת אחד בכל זמן נתון. -משך המזמור 30 מילים.

דרגה 3

[בלבול המוני] כל מי שנמצא סמוך למטיל בטווח של עד כ 3 מטר מאבד את יכולת ההתמצאות שלו ולא מסוגל לחשוב בצורה הגיונית או להתרכז. משך ההשפעה כ 3 דקות ספיגת נזק מבטלת את הקסם. משך המזמור 30 מילים

[פציפיזם] כל מי שנמצא סמוך למטיל בטווח של עד כ 3 מטר לא יכול לתקוף את המטיל בשום צורה פיזית או מילולית. הקסם משפיע על הקוסם המטיל בלבד. ניתן לתקוף את בני בריתו של המטיל ללא הגבלות מיוחדות.  משך ההשפעה כ 3 דקות ספיגת נזק מבטלת את הקסם. משך המזמור 10 מילים

[גילוי סודות] הקורבן במשך כ-3 דקות מחויב להשיב לכל שאלות של הקוסם ולהגיד אמת (מה שהוא מאמין שזו האמת), או אם הוא לא יודע – להגיד שלא יודע.  משך המזמור 30 מילים

שתילת זיכרון [צמיתות] הקוסם שותל זיכרון של סצנה אחת בקורבן. הזיכרון ישאר שם לצמיתות עד אשר יבוטל בלחש ביטול קסם או טקס כהונה.  משך המזמור 30 מילים

[כדור אנרגיה דרגה 3] – על הקוסם לזרוק שקיק קסם או כדור רך מי שנפגע עף אחורה וסופג נזק של 3 נק"פ.פגיעה במגן גורמת לנזק של 1 נק"פ. כדור האנרגיה גורם נזק של 1 נק"פ לשערים למבנים וכן הוא חזק נגד מפלצות ודרקונים  [כדור אנרגיה 3  כך יהיה] משך המזמור 20 מילים