חוקי מיסטיקה וטקסים

/חוקי מיסטיקה וטקסים
חוקי מיסטיקה וטקסים2018-10-09T12:01:04+00:00

חוקי מיסטיקה וטקסים

מיסטיקן הינו דמות מאגית אולם בשונה מקוסם, מיסטיקן משתמש בטקסים בכדי לבצע קסמים.

טקס אשר מבוצע בהצלחה יוכל לגרום לשלל של תופעות משחקיות חזקות אשר נעות מהטלת קללה המכניסה שיגעון בלב אויבי הכוהן, שליחת אדם למישור הצללים (והפיכתו לבלתי נראה) או העצמת כוח לוחם לקראת קרב גדול.

יש באפשרות מיסטיקן לבצע טקסים רבי עוצמה במקומות של עוצמה מיוחדת ובמיוחד במעגל הטקסים בטירה המרכזית.

כישור: מיסטיקה/כהונה

  • הכשרה במיסטיקה וטקסים (2 נק"ד) יכולת קדם המקנה גישה לשאר יכולות המיסטיקה.
  • מיסטיקה 1 (4 נק"ד) מאפשר ביצוע שני טקסים בדרגה 1 ללא נוכחות מאסטרים.
  • מיסטיקה 2 (4 נק"ד) דורש מיסטיקה 1, מאפשר ביצוע שני טקסים דרגה 2 ללא נוכחות מאסטרים.
  • מיסטיקה 3 (4 נק"ד) דורש מיסטיקה 2, מאפשר ביצוע שני טקסים דרגה 3 ללא נוכחות מאסטרים.
  • ביצוע טקסי עולם (2 נק"ד) דורש מיסטיקה 2. מאפשר ביצוע טקסים בהתאם ליצירתיות השחקן, דורש נוכחות מאסטרים.
  • קציר דמים (2 נק"ד,דורש הכשרה מיסטית) מאפשר לקצור דם מאויב שהובס בקרב ולייצר סחורה גוויל דם.

טקסים

בניגוד לשיטת הקסם המאפשרת הטלת קסמים באופן יחידני שיטת המיסטיקה מאפשרת יצירת השפעות משחקיות באופן קולקטיבי.

למידת טקסים מתבצעת באופן דומה ללמידת מתכונים וקסמים. 

סוגי טקסים

טקסים רגילים

שידרשו כמות של משתתפים (ובמצבים מסוימים פיזור אבקת מינרל). לרוב לא יהיה צורך בנוכחות המאסטרים או בהטלה במעגל הטקסים המרכזי.

מה נדרש לביצוע טקס רגיל?
  1. מגילת הטקס המפרטת את השפעת הטקס ואת כמות המשתתפים הנחוצה.
  2. כמות מספקת של משתתפים.
  3. אבקת מינרל שלעתים יהיה צורך לפזרה בעת ביצוע הטקס.
  4. לעתים יהיה צורך בנוכחות מאסטר.

את הטקס יש לבצע באינפליי כך שכל אחד מהמשתתפים לוקח בו חלק (אף אם קטן). בתום הטקס אם הכל הלך כשורה ההשפעה המשחקית הרצויה תיכנס לתוקף.

טקסי עולם

בניגוד לטקסים רגילים הקבועים במכניקה, טקסי עולם מבוצעים תמיד בנוכחות מאסטרים, והם הינם טקסים עוצמתיים הרבה יותר היכולים להשפיע על כלל עולם המערכה.

כדי לבצע טקס עולם יש להביא את הכמות הנחוצה של המשתתפים ולבצע את הטקס יחד עם המאסטר הרלוונטי. תיתכן שיהיה צורך בהקרבת אבקת מינרל.

במידה והטקס היה מרשים מספיק הוא יבוצע והמאסטר שנוכח יתאר את ההשפעה.

על פי רוב טקסי עולם יתבצעו ברחבת הטקסים המרכזית.

משתתפים

עבור כל טקס יהיה נקוב מספר המשתתפים המינימליים אשר ידרשו בכדי שהטקס יצליח.
על המשתתפים לקחת חלק פעיל בטקס ולרצות (אינפליי ואוף פליי) בהצלחתו.
דמות שאינה מיסטיקן יכולה להשתתף בטקס פעם אחת בשעה.

מיסטיקנים  כמשתתפים

מכיוון שלכוהנים יש אנרגיית חיים חזקה במיוחד, כוהן שמשתתף בטקס רשאי להוסיף את הדרגה שלו כאילו היא הייתה משתתף נוסף.

דמות עם הכשרה מיסטית נחשבת כמו 2 משתתפים
מיסטיקן דרגה 1 נחשב כמו 3 משתתפים
מיסטיקן דרגה 2 נחשב כמו 4 משתתפים
מיסטיקן דרגה 3 נחשב כמו 5 משתתפים

כך למשל, טקס העצמת לוחם המבוצע על ידי מיסטיקן דרגה 3 והשוליה שלו (מיסטיקן רמה 1) דורש 12 משתתפים.

עוצמת האנרגיה של שני הכוהנים בלבד שווה לזו של 8 אנשים (5+3). כך שהם יצטרכו לגייס ארבע משתתפים נוספים מלבדם לצורך הטלת הטקס.
לאחר הטקס המשתתפים נתנו קמצוץ מאנרגיית החיים שלהם. והם אינם יכולים להשתתף בטקסים ב 45 הדקות הקרובות. הדמויות יחושו עייפות ומרוקנות אולם אין השפעה מיוחדת מבחינת המכניקה ואין הגבלות על פעולות מלבד אלו שהשחקן יבחר לשים לעצמו.

אבקת מינרל

המשאב היחיד שיכול להידרש לטקסים מסוימים הוא אבקת מינרל. את אבקת המינרל ניתן לקנות מעמדת ה Lore master.

מישור אסטרלי

טקסים שונים יכולים לשלוח דמות למישור האסטרלי (הצללים). במצב זה הדמות תהיה להלכה בלתי נראית ועל הדמויות האחרות להתעלם ממנה.

דמויות במישור האסטרלי יסומנו בעזרת מסיכה שחורה שתימסר להם על ידי מבצע הטקס. מבצע הטקס יתדרך באין-פליי את המהלך האסטרלי לגבי המגבלות של המהלך (על המסיכה יהיה פתק שיזכיר את כל הנקודות).

לא ניתן לראות באינפליי דמויות שנמצאות במישור האסטרלי והם להלכה בלתי נראות (אלא אם אתם בעצמכם גם במישור האסטרלי). עם זאת, מיסטיקנים יכולים לחוש את נוכחותם בדרכים שונות. כך למשל, ניתן לשחק שהדמות מרגישה תחושה רעה, חוסר נוחות או Dej’a vu כאשר עובר מהלך אסטרלי.

דמות במישור האסטרלי לא יכולה לבצע שום אינטראקציה עם הסביבה מלבד מסירת חותם של טקס התקפי לקורבן שלו.

היא כן יכולה לרגל אחר האויבים או לצפות בהם עד לתום ההשפעה (כ 45 דקות).
בתום ההשפעה על הדמות ללכת לממלכת המוות ושם מוות יספר לדמות איך החוויה השפיעה עליה.

התממשות – בעת יצירת המהלך האסטרלי ניתן להדליק מוט קטורת. המהלך האסטרלי יכול (אך לא חייב) לחזור למישור הרגיל (להוריד את המסיכה ולסיים את השליחות) באותה נקודה כל עוד מוט הקטורת עדיין דולק. היה והמוט נכבה המהלך צריך ללכת לעמדת המוות כרגיל.

חותם הגנה – במסגרת יכולת המלאכה יש חותם שמוצב בכניסה למקומות. מהלכים אסטרלים לא מורשים להיכנס למקום שבכניסה אליו מוצב חותם. החותם הוא שלט עם האות האנגלית S.

טקסים התקפיים (קללות)

לרוב לטקסים יהיו השפעות חיוביות אשר יחזקו את המשתתפים או יתנו להם יתרון כלשהו. אולם יהיו גם טקסים "התקפיים" אשר יגרמו לנזק לאויבים. לאחר ביצוע מוצלח של כל טקס התקפי ייווצר חותם.

החותם הינו בעצם סמל לאנרגיה השלילית של הטקס ויש לו קיום הן בעולם האמיתי והן במישור האסטרלי.

על החותם יהיה רשום בכתב מה הקללה עושה ויפרט את ההשפעה בקצרה.

ישנן מספר דרכים להביא את החותם אל הקורבן המיועד:

  1. לתת את החותם לשליח מתנדב שיסכים לעבור למישור האסטרלי (לרוב השליח ייווצר כחלק מהטקס). השליח יחפש את הקורבן ויתן לו את החותם. במידת הצורך השליח יסביר לקורבן מה ההשפעה שעליו לשחק (באוף פליי).
  2. בסיטואציות של קרבות גדולים ניתן לתת את החותם למאסטרים בכדי שימסרו לקורבן (אולם המאסטרים לא מתחייבים לעשות זאת במהרה).
  3. ניתן לתת זאת לקורבן באופן ישיר, אולם, לא בסיטואציה קרבית! הקורבן שנמצא במוקד הטקס לרוב צריך להיות קשור או מכושף כדי ששיטה זו תצליח.

חקירת טקסים חדשים

ניתן ורצוי לחשוב על טקסים חדשים ולהעלותם בפני המאסטרים. המאסטרים יכתבו את הטקס באופן פיזי וחלק מהקווסט שלכם יהיה למצוא את הטקס שהגיתם טרם המשחק.

דוגמאות לטקסים

חשוב לשים לב שאלו דוגמאות לטקסים ויתכן בהחלט שהם ישתנו. יתכן ויהיו מגילות שונות של אותו טקס הדורשות כמות משתתפים שונה או כמות אבקת מינרל שונה. העובדה שיש לכם דרך לבצע טקס מסוים לא אומרת שזה הדרך הכי יעילה לעשות כן.

דרגה 1

רוח קרב מעניק תוספת של +1 נק"פ עד לקרב הבא למספר דמויות אשר שוות עד לרבע ממספר המשתתפים ניתן לחזק עד 3 לוחמים בצורה הזאת ללא הקרבת אבקת מינרל. על כל 5 הלוחמים הבאים או חלקם יש לפזר אבקת מינרל אחת. כך למשל, עבור חיזוק 10 לוחמים יש צורך ב 40 משתתפים ופיזור 2 אבקות מינרל.

יצירת אלוף מעניק תוספת של +2 נק"פ עד לקרב הבא ללוחם יחיד כלשהו. ללא צורך בהקרבה של משאבים. מחיר: 12 משתתפים

הגנה מרוע מגן על אדם כלשהו מפני קללות ורעלים בדרגה 1 ו 2. נמשך עד לשקיעה/זריחה או עד להרעלה הקרובה (המוקדם מביניהם). מחיר: 10 משתתפים.
יצירת מהלך אסטרלי
הופך מתנדב למהלך אסטרלי במשך 45 דקות.
מחיר: 10 משתתפים.

דרגה 2

הגנה המונית מרוע מעניק הגנה מפני קללות ורעלים דרגה 1-2 למספר דמויות שמספרם עד רבע ממספר המשתתפים. לצורך הטקס יהיה צורך בהקרבת פיסת סחורה כלשהי עבור כל משתתף.
ניתן לחזק עד 3 דמויות בצורה הזאת ללא הקרבת אבקת מינרל. על כל 5 הבאים או חלקם יש לפזר אבקת מינרל אחת. כך למשל, עבור הגנה על 13  דמויות יש צורך ב 52 משתתפים ופיזור 2 אבקות מינרל.

תעצומת נפש מגן על אדם כלשהו מקסמים משני התנהגות בדרגה 1-2 ורעלים שלא גורמים נזק. עד ללחש הבא שיוטל עליו או עד שיעברו 6 שעות. מה שיגיע קודם.
מחיר 12 משתתפים

תעצומת נפש המונית מעניק הגנה מקסמים משני התנהגות בדרגה 1-2 למספר דמויות שמספרם עד רבע ממסר המשתתפים. לצורך הטקס יהיה צורך בפיזור אבקת מינרל.
ניתן לחזק עד 3 דמויות בצורה הזאת ללא הקרבת אבקת מינרל. על כל 5 הבאים או חלקם יש לפזר אבקת מינרל אחת. כך למשל, עבור הגנה על 13  דמויות יש צורך ב 52 משתתפים ופיזור 2 אבקות מינרל.

יצירת מחלה 1 (דורש הפצת מחלות) מאפשר ליצור מחלה בהתאם לרשימת המחלות הזמינות. יש ליצור קשר עם המאסטרים לפני המשחק בכדי לתאם איזה מחלות אתם רוצים ליצור.

ריפוי קללה טקס זה מרפא קללה אחת בדרגה 1-2.
מחיר 12 משתתפים
חיזוק שער מוסיף 2 נקודות פגיעה לשערים או חומות

רשימה חלקית של טקסים התקפיים (קללות)

יצירת מהלך אסטרלי דורש מסיכה שחורה. מעביר דמות אחת למישור האסטרלי למשך מקסימום של 45 דקות.

כאמור במהלך ההשפעה הדמות לא תוכל לבצע אינטראקציה עם הסביבה, לדבר, להרים חפצים  או להילחם. היא להלכה בלתי נראית ושאר הדמויות יתעלמו ממנה.

הפעולה היחידה אשר דמות בצללים תוכל לבצע היא מסירת חותם של קללה לקורבן.

שימו לב שלמרות שזה לא נחשב טקס "התקפי" הרי שרוב הטקסים ההתקפיים כחלק מהטקס שולחים מישהו למישור האסטרלי.

מחיר 10 משתתפים.

טקסים התקפיים (קללות)

כאמור בטקס התקפי יוצרים חותם עם שם של הקורבן. כשהחותם יוצג לקורבן הטקס יכנס לתוקף.

טקסים התקפיים דרגה 1

שבירת נשק\מגן\שריון- כאשר קורבן הטקס יפתח את החותם הנשק שלו ישבר והוא יצטרך לתקן אותו בהתאם לשיטת המלאכה. הטקס יוצר מהלך אסטרלי.
מחיר: 15 משתתפים.

טקסים התקפיים דרגה 2

אל נשק הקורבן לא יוכל להשתמש בנשק עד לזריחה הבאה או עד לביטול הקללה (המוקדם מביניהם).
מחיר: 18 משתתפים. יוצר מהלך אסטרלי.

פרנויה הקורבן יתנהג כפרנואיד, וינהג באכזריות ובשרירות לב כלפי הסובבים אותו. ההשפעה תימשך עד לזריחה או עד לריפוי הטקס (המוקדם מביניהם). הטקס נחשב קסם שליטה ולא יפעל על מי שמוגן מפני קסם שליטה. יכול לשלוח מתנדב אחד לצללים. יוצר מהלך אסטרלי.
מחיר: 18 משתתפים

שבירת כלי מצור:
שובר כלי מצור 1 מצבא אויב. הכלי יצטרך להיות מתוקן על ידי בעל מלאכה מתאים.
מחיר: 15 משתתפים דורש מאסטר.

הנפשת מת

    • זהו הטקס היחיד שכוהן\מיסטיקן יכול לבצע לבד. מנפיש אדם כאל מת אחד להיות משרת לוחם של הכוהן כמפורט בחוקי המוות.

 

  • ניתן להנפיש רק שחקן שמעוניין בכך. יש לשאול את השחקן אם הוא מעוניין לשחק אל מת. אם התשובה שלילית הטקס נכשל.

 

  • האל מת מחזיק בכל היכולות אשר החזיק בהם בחייו אולם הוא לא יכול להטיל קסמים.
  • כמות הנק"פ שיש לאל מת שווה לזו שהייתה לו בחייו.
  • כהגבלת אוף פליי לא ניתן לקחת  ממנו ציוד או מטבעות.
  • לא ניתן להנפיש גופה שנבזזה. שכן זה מטמא את הגופה ולא מאפשר את הטקס. הטקס מחזיק עד 45 דקות.
  • לא ניתן להנפיש יותר מאל מת אחד בכל זמן נתון.
  • כישלון בטקס זה לא גורר תקופת צינון.

טקסים המוגבלים לכוהנים דרגה 3

הגנה מקסם מגן על דמות אחת מכל סוגי הקסמים כולל קסמים דרגה 3. משפיע על הקסם הבא אשר יוטל על הדמות
מחיר 20 משתתפים.

התנקשות הורג דמות אחת.
מחיר: 20 משתתפים אבקת מינרל.

פגיעה המונית מוריד 1 נק"פ לעד 10 שחקנים ממחנה עוין. (דורש נוכחות מאסטר) ניתן להטיל רק לפני קרב.
מחיר: 30  משתתפים דורש מאסטר.

פתיחת שערים  (דורש מאסטר) גורם לנזק לשערי טירה או מחנה בהתאם לעוצמת הטקס.
מחיר 18 משתתפים, אבקת מינרל, דורש מאסטר.

יכולות נלוות למיסטיקה

קציר דמים (2 נק"ד)

דרישת קדם הכשרה מיסטית. היכולת מאפשר לקצור דם מאויב שהובס בקרב.

  • כל שחקן עם היכולת הזאת מקבל מספר מגילות קלף עם סמל המשחק לפיסות הקלף כשלעצמן אין ערך משחקי מיוחד.
  • כאשר הורגים אויב בקרב ניתן לבצע על הגופה טקס שאורך כדקה ובמהלכו קוצרים את הדם וגם את האנרגיה הרוחנית של השחקן שהובס. בתום הטקס מטביעים את טביעת האצבע של השחקן שהובס עם דם מזויף על פיסת הקלף.
  • פיסת הקלף עם טביעת הדם עליה נקראת גוויל דמים והיא משמשת ליצירת חפצים קסומים ושיקויים בעיקר במחנה האפוקליפסה. אבל יתכן שיהיה לה שימוש גם בקרב קבוצות אחרות.
  • ניתן לקצור דמים רק מאויב שממש נלחם. טבח של דמות לא חמושה לא מאפשרת שימוש בטקס.
  • לא ניתן לבזוז דמות שקצרו ממנה דמים ולא ניתן לקצור דמות שנבזזה.
  • דמות שקצרו ממנה דמים לא סובלת מחסרונות מיוחדים ומשחקת את מכניקת המוות כרגיל.
  • יש להביא דם מזויף מהבית, מי שלא יביא לא יוכל להשתמש ביכולת.

 

הפצת מחלות (2 נק"ד)

  • דורש אישור מאסטרים. מאפשר להפיץ מחלות שיוצרו בטקסי מיסטיקה. לדמויות עם יכולות מיסטיקה פותח רשימת טקסי מיסטיקה שמיצרים מחלות.
  • אין צורך בהכשרה מיסטית לצורך הפצת מחלות אבל היכולת דרושה בכדי לייצר מחלות בטקס מיסטי
  • מחלות משפיעות על גוף ו/או נפש בטווח ארוך; מכאנית הן נחשבות למומים קבועים (פיזיים או נפשיים). לרוב יהיו אלה מומים אשר יוסיפו אספקט כלשהו למשחק של הדמות. המרעיל שמפיץ את המחלה, יעניק פתק עם תיאור של המחלה, והדרך לשחק אותה.
  • את המחלה ניתן להעביר על ידי הדבקת פתק על הקורבן (בדומה לשיטת ההרעלה), על ידי מתן ישיר של פתק המחלה, דרך מהלכים אסטרלים, ודרך מאסטרים.