חוקי בסיס

/חוקי בסיס
חוקי בסיס2018-10-09T12:01:04+00:00

חוקי בסיס

קאסל פורג'ד הינו משחק תפקידים חי הנמשך ארבעה ימים מלאים ומתרחש בפארק ירוחם. במשחק זה תוכלו לשחק דמות מעולם פנטזיה באופן חי. תאריכי המשחק הינם 13-17.04.2017.

חוקים מודלוריים, או: מה אני צריך לקרוא?

החוקים שכל שחקן *חייב* לדעת הם חוקי הבסיס, הכתובים בעמוד זה. שחקן שבונה דמות עם יכולות צריך גם לקרוא את חוקי בניית דמויות ואת החוקים הרלוונטיים לכישורים שהוא בחר בהם. כך למשל, שחקן שבחר נקודות ברפואה ובאלכימיה חייב לקרוא בנוסף לחוקי הבסיס וחוקי בניית הדמות גם את חוקי הרפואה והאלכימיה. כמובן שרצוי שכל שחקן יקרא את כל החוקים, אך אנו מחייבים רק את חוקי הבסיס ואת מה שנוגע ליכולות שבחרת.
עצלנים מאד? החוקים לשחקן העצלן יעשו את העבודה.

מהלך המשחק

קאסל פורג'ד הינו משחק הרפתקאות מלחמתי פוליטי. במהלך המשחק שחקנים מהמחנות השונים מנסים להשיג כמה שיותר ממחצב המינרל. ניתן להשיג מינרלים על ידי השלמת משימות שונות, מסחר, קניה במכירה פומבית, הבסת אויבים בקרב והשתלטות על הטירה.

חברות בפלגים

הצטרפות למשחק מותנית בהרשמה לקבוצה. לשייכות לקבוצה יש משמעות משחקית וגם מחויבות חוץ משחקית. על השחקן לתרום מזמנו, מרצו, כישוריו וכספו, ולהשתתף בהקמת מתחם הקבוצה בשטח לפני המשחק. הדמות שלכם קשורה לגורמים הכלכליים, הצבאיים והשלטוניים בקבוצה, לחיוב או לשלילה.

השחקנים מתבקשים לשתף פעולה ולסייע לראש הקבוצה (הקפטן), והם מחויבים להישמע להוראות המאסטר של המחנה (ולהוראות של כל מאסטר).

כל קבוצה תהיה חלק מאחד מבין חמשת המחנות במשחק: אפוקליפסה, ברזל ,פרא, אור והקרוואן. בכל מחנה יהיה מאסטר (מנחה) אשר יעזור לקפטנים ולשחקנים להתוות את עלילת הפלג והדמויות.

תפקידים במשחק

מאסטר

מאסטרים הידועים אינפליי* בתור אדוני צללים הם המארגנים והמנחים של המשחק ברמת האוף פליי**.
מאסטרים יסומנו בסרט\סטיק לייט אדום וישנה חובה להישמע להוראותיהם. אין אפשרות לתקוף מאסטרים והם אינם שחקנים אלא מנחים ושופטים. להחלטתו של מאסטר יש סמכות רבה יותר מזו של חוקי המשחק הרשומים בקובץ זה.

דב"ש (NPC)

דב"ש (דמות בלא שחקן) הינה דמות אשר נבנתה מראש על ידי מארגני המשחק. מבחינתכם יש להתייחס לדב"שים כאל דמות רגילה אולם לא ניתן לתקוף או להילחם בדב"ש.

ציוד התחלתי ותלבושת

על כל שחקן להגיע עם תלבושת המתאימה לדמות שאותה הוא בחר לשחק. למען הסר ספק, שחקן שלא יגיע עם תלבושת לא יוכל להשתתף במשחק כלל, דמי ההרשמה לא יוחזרו במקרה כזה! בנוסף לכך, ישנם כישורים שידרשו תחפושות מיוחדות או אביזרים נלווים (ראה הגבלת תלבושות בבניית דמויות).

כל דמות מתחילה את המשחק עם הקיט (תלבושות שונות, ציוד לחימה, שריון, וכו') שלה, וכל הציוד פלאף*** שהיא בחרה להביא עמה מהבית. לא ניתן לשחק עם ציוד שלא נראה משחקי ומתאים למשחק המתקיים בעולם פנטזיה.

לחימה

לחימה בין דמויות תתבצע בעזרת כלי נשק תקניים מתקן רך בלבד. כל פגיעה מנשק מורידה נק"פ**** 1. אסור לפגוע באזור המפשעה, בראש או בצוואר. פגיעות באזורים אלה לא יחשבו. פגיעה בכף היד וכף הרגל גם כן לא נחשבת (חוקי "שרוול ארוך"). במשחק יהיו קסמים ויכולות אשר יוכלו לגרום נזק נק"פ או הגבלות אחרות (יפורטו בהמשך). כאשר כמות הנק"פ יורדת לאפס, השחקן בחזקת פצוע קשה.

פגיעה מכלי מצור מורידה נק"פ לאפס, במקרה של פגיעה במגן – המגן נשבר, אך השחקן לא סופג נזק.

אסור להילחם ליד תפאורה ובאופן ספציפי בתוך המחנות (מלבד שטח לחימה מוגדר בקרבות מצור), הנפחיה הדרומית, הפונדק, הלור סנטר ועמדת המסחר.

* אינפליי – תוך משחקי, כלומר מנקודת המבט של הדמויות ולא השחקנים
** אוף פליי – כלומר בעולם המציאות. מנקודת המבט של השחקנים ולא הדמויות.
*** ציוד פלאף – ציוד פיזי אינפליי, שהוא חלק מעולם התוכן של הדמות, אך ללא השפעות מכאניות.
**** נקודות פגיעה, כמות המכות שדמות יכולה  לספוג לפני שהיא מתה.

חדל

לעתים (מסיבות של בטיחות) אחד המאסטרים או השחקנים יצעק את המילה חדל! השחקנים מתבקשים לחזור על הקריאה ולקפוא על מקומם תוך ירידה על ברך אחת עד לסיום התקרית ולקריאה המשך!
מצופה משחקן לצעוק חדל במקרה של סכנה לגוף בלבד. אנו רואים בחומרה קריאות חדל שלא לצורך.

נפילה

אל תפלו על הרצפה באמצע קרב גדול. אם יכולת כלשהי אומרת לכם ליפול, במצב מסוכן תכרעו ברך במקום.

מפלצות ודרקונים

במשחק יהיו יצורים מפלצתיים ואגדתיים שאותם תצטרכו להביס. פגיעה מדרקון/מפלצת הורגת כמו פגיעה מכלי מצור – שריון לא עוזר נגדם, פגיעה במגן גורמת לשבירתו. ניתן לחסום אותם עם נשקים בלבד.

נשקים ובטיחות

השחקנים מתבקשים להביא מהבית את הנשקים שהם מעוניינים להשתמש בהם במשחק, הנשקים יחויבו בבדיקת בטיחות בתחילת המשחק. נשקים אשר לא יעברו את בדיקת הבטיחות יילקחו מבעליהם ויאוחסנו עד תום המשחק. לכן, כדי למנוע אי נעימויות, אל תביאו לשטח המשחק נשקים שלא עומדים בתקן הבטיחות!

משקפיים ופריטים אישיים בקרבות

אתם מתבקשים לא להיכנס לקרבות עם משקפיים או ציוד יקר שיכול להיהרס. במקרה שמשקפיים או פריט אחר נפלו בשעת קרב זה לא יהווה עילה לעצור את הקרב ולפגוע במשחק של כולם.

תגרה (brawling)

קרב תגרה הינו קרב תיאטרלי בהילוך איטי ללא נשקים. יש לשחק את המכות בתגרה באופן תיאטרלי.
במקרה ששני הצדדים רוצים לנצח בתגרה כל שחקן מציג את דרגת התגרה שלו בעזרת האצבעות. השחקן עם הדרגה הגבוהה ביותר מנצח. במקרה של תיקו הקרב מסתיים ללא הכרעה ברורה.

הו אמא, וזה כל מה שיש לך

כששחקן או שחקנית מציינים את הביטוי הו אמא כחלק מהשיחה, זה דרכם להגיד שהאינטראקציה לא נעימה להם, או שהם לא מעוניינים בה. לדוגמה: השומר מחזיק אותך חזק מדי? "הו אמא אתה מחזיק חזק!". במצב כזה יש להחליש את האחיזה.

לחליפין דמות שאומרת: "זה כל מה שיש לך?!" זו הדרך של השחקן לציין שהוא מרגיש בסדר בסיטואציה ומעוניין להמשיך את הסצנה.

נקודות פגיעה, גסיסה ומוות

מוות

שחקן שכמות הנק"פ שלו הגיעה לאפס נופל על הרצפה ומשחק פצוע קשה עד תום הסצנה. במקרה של קרב גדול יש ללכת הצידה קודם לכן וליפול במקום בטוח תוך הרמת הנשקים מעל הראש.

אם לא מגיע מרפא לשחקן הפצוע תוך כשלוש דקות, ואם לא נאמר אחרת על ידי קסמים או יכולות (לדוגמה, יכולת הישרדות), השחקן הולך לעמדת המוות ובוחר את סיפור המוות שלו.

גסיסה ומוות במשחק יכולים להציב בחירות נוספות בפני השחקן, כגון נפילה בשבי או יצירה של קווסטים ייחודיים (ראו חוקי מוות לפירוט)

מזל החיים של דמות

מזל החיים של דמות יוצג באמצעות קלף טארוט. הקלף יהיה קשור למשחק של הדמות מול המוות. במידה והשחקן מעוניין בכך, הוא יוכל להציג את הקלף שלו למוות ולקבל משימה התואמת את מזל החיים שלו. לעתים המשימה תכלול הפיכה ליצור רפאים.

מסדרון הגורל

שחקנית שלא מעוניינת להציג את הקלף שלה יכולה לנסות להימלט דרך מסדרון הגורל. זהו מסדרון רצוף מכשולים אשר ניתן לעתים לחזור לחיים לאחר המעבר בו.

מהלכים אסטרלים ורפאים

מהלכים אסטרליים הם דמויות שעוברות לעולם הרוחות כחלק מטקס. הם מסומנים במסיכה שחורה. ניתן לחוש אי נוחות כאשר דמות כזאת עוברת לידכם בהתאם לאמונה של הדמות שלכם. יכולות וחפצים מסוימים יכולים לסייע בגילוי שלהם, אך בלעדיהם יש להתעלם מהם כאילו הם בלתי נראים, אלא אם הם פונים אליכם.

מהלכים אסטרלים יכולים להעביר חותם של קללה; במידה ונמסר לכם חותם, עליכם לשחק בהתאם להוראות בכתב או בע"פ.

רפאים הם רוחות המתים שהמוות שולח לצרכים שונים. הם מסומנים בצורה זהה למהלכים אסטרלים.

בזיזה

ניתן לבזוז את כל הציוד המשחקי שסופק ע"י המשחק עצמו (סחורות, שיקויים וכסף משחק) של דמות שהובסה ונפלה בקרב. נשק, שריון, מגן וחפצים אישיים שיקרים אוף-פליי לא ניתן לבזוז.

כופר

שחקן שהובס יכול למסור 3 מטבעות לשחקן שמנסה לבזוז אותו. שחקן שיעשה כן רשאי לשמור על שאר הציוד המשחקי שלו ברשותו (שומר את שאר הכסף וכל הסחורות).

יכולת חיפוש

יכולת גנבים זו מאפשרת לקחת את כל החפצים שברשות קורבן מובס אלא אם יינתן כופר מוגבר של 5 מטבעות, או אף ללא אפשרות לכופר כלל.

ספירת נק"פ ורמאות

קיימים חפצים ויכולות במשחק היכולים להשפיע על כמות הנק"פ של שחקן ולהגן עליו מהתקפות שונות. גם אם נראה לכם ששחקן ספג מספיק מכות בכדי למות, יתכן שיש לו נק"פ עודף עקב הגנות שונות.

לכן, כל שחקן יספור את נקודות הפגיעה שלו ושלו בלבד!

לחלוטין לא מקובל לשבור דמות במקרה שאתם מרגישים שמישהו אחר רימה! יש להימנע מוויכוחים על פגיעות או השפעות של יכולות גם אם אתם מרגישים שנעשה לכם עוול.

מוות סיפורי

מוות אינו תמיד סופי בעולם המערכה, וגם אם הביסו אתכם, יתכן כי הדמות שלכם תוכל לחזור למשחק. עם זאת, בחלק מהמקרים דמויות ימותו לצמיתות והשחקן יאלץ לשחק דמות חדשה. הנסיבות שבהן דמות חוזרת למשחק ואם בכלל תיקבע על ידי "מוות" בעולם המתים (ראו חוקי מוות לפירוט).

אתרים

הטירה

בשטח המשחק תיבנה טירה (עם חומות ומגדלי שמירה). ניתן יהיה להלחם עליה ולהטיל עליה מצור. עיקר הקרבות הגדולים צפויים להיות בסביבת הטירה ומול שערי המחנות השונים.

השתלטות על הטירה מזכה את הפלג הכובש במינרלים. בכדי להבין עוד על המשמעות של המינרלים ועל הדרך להשיג אותם, כמו גם על הדרך להגשים את המטרה הסיפורית, ראו מכניקת העל.

מגדלי שמירה

בטירה יהיו מגדלי שמירה המאוישים בקשתים. ניתן להשמיד מגדל שמירה בעזרת חוקי המצור על ידי פגיעה בגוף המגדל או בחומה מתחתיו. הסימון למגדל שמירה תקין הוא דגל אדום, ולמגדל שמירה הרוס הוא דגל לבן.

Lore center

במשחק תהיה נקודה מרכזית שבה ניתן יהיה להשלים קווסטים שונים, ללמוד יכולות חדשות ומתכוני שיקויים וחפצים קסומים, לקבל מידע על עולם המערכה ולהשיג חומרים ליצירת טקסי עולם והשפעות רבות עוצמה. מקום זה יקרא ה Lore center  והוא יהיה מאויש על ידי דב"ש למשך כל זמן המשחק.

עמדת הסוחר הראשי

בעמדה זו ימצא דב"ש אשר מולו ניתן לקנות ולמכור סחורות שונות בתמורה למינרלים, כסף או סחורות אחרות.

הנפחיה הדרומית

בנפחיה הדרומית יכולים בעלי מלאכה לעבוד, גם אם אין להם עמדה זמינה בפלג שלהם. בנוסף, היא מאפשרת השלמת קווסטים שונים ושיפור יכולות הדמות, כולל למידת ייצור חפצי קסם חדשים.

רחבת הטקסים המרכזית

טקסים חזקים כגון זימון מפלצות ודרקונים יתבצעו ברחבת הטקסים המרכזית.

אתרים מיוחדים

יהיו אתרים מגודרים עם חוקים מיוחדים אשר ייכתבו בכניסה אליהם. כך למשל, ייתכן אזור שבו משחקים סצנות מהעבר של הדמות במקום מההווה.

סחורות, מסחר, שיקויים ומנעולים

סחורות

כל מחנה גדול מלבד האפוקליפסה יכול לייצר ולהפיץ סחורות ייחודית בהתאם למדיניות המסחרית שלו. שתי סחורות פר מחנה. הסחורות תשמשנה להכנת שיקויים, חפצים קסומים ויכולות שונות, וכן למסחר במכירה פומבית לשם השגת מינרלים. הסחורות אינן עוברות בין המשחקים, המטבעות כן.

כל שחקן יכול לסחור ללא הגבלה.

מנעולים

בעולם המשחק תהיינה פזורות תיבות או דלתות עם מדבקה המסמנת אותן כנעולות. רק דמות בעלת הכישורים המתאימים יכולה לפרוץ את המנעול. במשחק 2 דרגות של מנעולים.

חפצים קסומים

על כל חפץ קסום יודבק פתק עם התיאור שלו. חפצים קסומים שהושגו במהלך המשחק ילוו את דמותך במשחק הבא.

שיקויים

שיקוי הוא סוג ייחודי של סחורה ויגולם על ידי בקבוק שבתוכו נמצא פתק עם פירוט של השפעות השיקוי ועם חותמת של מאסטר. כדי להשתמש בשיקוי יש לפתוח את הבקבוק ולפעול בהתאם להוראות הרשומות. שיקויים שלא נוצלו בסוף המשחק לא יהיו שמישים במשחק הבא.

סימון חפצים שניתנים לגנבה ולהשמדה

ניתן לגנוב משחקנים אחרים כסף משחקי, סחורות משחקיות ושיקויים. בנוסף, מותר לגנוב חפצים המסומנים במדבקה אדומה או בחותמת משחק אדומה. יש להחזיר את החפץ למארגנים בתום המשחק. ניתן להשמיד את החפץ (לקרוע, לשרוף וכו') כאשר X מסומן על המדבקה או החותמת האדומה.