אלכימיה ושיקויים

/אלכימיה ושיקויים
אלכימיה ושיקויים2019-03-11T09:28:50+00:00

אלכימיה ושיקויים

כהקדמה חשוב להדגיש כי אפשר להכין כל שיקוי פלאף* בהתאם ליצירתיות של השחקן. החוקים הרשומים למטה מתארים את הדרך להכין מרקחות עם השפעות שהשחקנים האחרים חייבים לשחק בהתאם לחוקים. בבקשה אל תגבילו את עצמכם לכך, ניתן להכין כל השפעה שעולה בדעתכם גם אם היא אינה מופיעה בקובץ חוקי המשחק, כל עוד מרקחות הפלאף היא מובהרת כהצעה לרולפליי, ולא כמשהו מחייב. כך למשל, ניתן להכין שיקוי הגנה מפני עין הרע או שיקוי טיפשות, וזה משהו שהשחקן מולכם יצטרך יבחר אם לשחק אותם וכיצד.

פלאף – יכולות שלא מתוארות על ידי החוקים. השחקנים שנתקלים בהן מחליטים אם לשתף איתן פעולה או לא. שחקנים טובים לרוב משתפים פעולה עם יכולות פלאף.

שיקויים, רעלים והכנתם

שיקויים

שיקוי ב Castle Forged הינו בקבוק מלא בנוזל כלשהו שעליו תלויה תווית עם הוראות. כדי לנצל את השיקוי יש לשתות (או לשפוך) את תוכן הבקבוק, לתלוש את התווית ולפעול בהתאם למה שרשום עליה.

כלומר החוק היחיד ששחקן צריך לזכור הוא לפעול בהתאם להוראות הרשומות על השיקוי.

תמיד נהנים מההשפעה של השיקוי האחרון מאותו סוג, וההשפעות אינן מצטברות. כך למשל, אדם ששתה 3 שיקויים שמוסיפים +1 נק"פ עדיין יקבל תוספת של נק"פ אחד בלבד.

רעלים

רעלים הינם מצרך אינטגרלי עבור דמויות המתנקשים, אך כל אחד יכול לעשות בהם שימוש.

כדי לעשות שימוש ברעל יש לקחת את מדבקת הרעל ולהדביק אותה על תחתית בקבוק שתייה או צלחת מזון. מי שיאכל מהכלי או ישתה מהכלי ההוא יסבול מהשפעת הרעל. דמות עם יכולת הרעלה יכולה להרעיל אדם ישירות בהתאם לחוקי מתנקשים.

הכנת שיקוי או רעל בפועל

יש 2 דרכים להכין שיקויים במהלך המשחק:

  1. הכנת שיקוי בעזרת מתכון.
  2. אלתור שיקוי בעזרת ניסוי וטעייה.

 

שיטה ראשונה- הכנה בעזרת מתכון:

מה נדרש להכנת שיקוי/רעל?

  • מתכון המציין את הסחורות הנחוצות ואת השפעת השיקוי שמכינים.
  • נוכחות חומרי הגלם הרלוונטיים במעבדה לפי הרשום במתכון.
  • בקבוקון ריק אותו יש להביא מהבית או להשיג בדרך אחרת.
  • הימצאות בעמדה משחקית מתאימה (לור סנטר או רקשאסה)

תהליך ההכנה

  1. יש לשחק את הכנת השיקוי על ידי: ערבוב, בישול, שריפה, חימום, וקירור של חומרי גלם שנראים מתאימים לשיקוי.
  2. להחזיר את חומרי הגלם למאסטר.
  3. לקבל פתקית עם השפעות מהמאסטר בעמדה, ולחתום אותו עם מדבקה שתינתן ע"י המאסטר.

דוגמה

האנסון האלכימאי רוצה להכין שיקוי ריפוי דרגה 1 לפי המתכון הבא בקבוק ריק + 2 יחידות כספית שווה שיקוי ריפוי 2 נק"פ.

בתחילה האנסון מביא את הסחורות הדרושות והבקבוק ללור סנטר.

  • האנסון משחק את יצירת השיקוי בהתאם למסורת עתיקת היומין של שבטו. בנוסף לחומרים המצוינים במתכון, האנסון מוסיף חלב עיזים, יין שרף וקיא של יבחושים (או כל סחורת פלאף שמתאימה למסורות המשחק של הדמות שלו).
  • הוא מחזיר את הסחורות למאסטר, ומקבל תווית של שיקוי ריפוי ממנו. על התווית רשום: שיקוי ריפוי מחזיר 2 נק"פ.
  • המאסטר סוגר את התווית בבקבוק וחותם את הכל עם מדבקה. כל עוד המדבקה שלמה השיקוי לא מנוצל.

האדם הבא שישתה מהשיקוי יפתח אותו ויקרא את התווית – השיקוי הוא חד פעמי. עם זאת הלקוח יכול להחזיר את הבקבוק הריק להאנסון כדי שיבצע בו שימוש חוזר.

הכנת רעל בפועל

מכינים באופן דומה להכנת שיקוי, אולם מקבלים בתוך השיקוי גם מדבקה בנוסף לתווית ההשפעות.

שיטה שניה- הכנה באלתור:

כל דמות במשחק (גם ללא יכולת אלכימיה) יכולה לרקוח שיקויים באלתור ללא מתכון בעמדות המתאימות* בעזרת שיטה של ניסוי וטעיה.

*עמדת הלור והעמדה של רקשאסה.

אלמנטים של סחורות:

  • במשחק יש 10 סחורות ייחודיות (2 סחורות שונות לכל מחנה) אשר משמשות ליצירת שיקויים וחפצי קסם
  • לכל אחת מהסחורות הללו יש 2 אלמנטים מאגיים שהסחורה הזאת מייצגת.
    • כך למשל לנוצות פניקס יכול להיות אלמנט של (1) חידוש, ואלמנט (2) של אש. ויכול לשמש לשיקויים של ריפוי או או גרימת מכאוב. לגולגות של עורב יש אלמנטים של (1) ידע ושל (2) מוות. סחורה זו תוכל לשמש לשיקוי אמת או רעלים חזקים.
  • האלמנטים של כל סחורה אינם ידועים מראש, ויש לגלות אותם במהלך המשחק.
    • ניתן להחליף מידע על האלמנטים, וניתן גם לשקר לגבי זה.

הרכב השיקוי המאולתר:

כל שיקוי מאולתר מכיל נושא, השפעה, ומקור מאנה אשר באים לידי ביטוי באלמנטים של הסחורות אשר נבחרו ליצירתו..

נושא – הנושא של השיקוי משקף את הדבר עליו השיקוי אמור להשפיע. למשל בשיקוי ריפוי זה עשוי להיות גוף, ובשיקוי אמת הנושא עשוי להיות ידע.

השפעה – השפעת השיקוי הוא האפקט אותו השיקוי מכיל על הנושא. למשל בשיקוי ריפוי זה יכול להיות חידוש, ובשיקוי אמת זה יכול להיות שליטה.

מקור מאנה – כל שיקוי דורש סחורות שלא מעניקות אף אלמנט. במקום זה הן תורמות עצמה לשיקוי בלי להשפיע על מהותו.

רקיחה:

  • כל ניסוי מניב שיקוי!
  • ההכנה בפועל תתבצע על שולחן האלכימיה הייעודי לכך.
  • יש להגיע עם כמות מספקת של סחורות לעמדת אלכימיה (לור סנטר או רקשאסה).
  • יש לבחור את דרגת השיקוי שרוצים להכין תחת הכללים הבאים:
    • שיקוי דרגה ראשונה – 3 סחורות
    • שיקוי דרגה שנייה – 5 סחורות
    • שיקוי דרגה שלישית – 7 סחורות
    • שיקוי דרגה רביעית – 10 סחורות
  • לעיתים ניתן לתת השפעה לשיקוי בעזרת משחק דמות מתאים ולאו דווקא בסחורה.
    • למשל דם של כהן שנפל יכול לתת השפעה של אלמנט מוות.
    • במקרה הזה הכנת השיקוי תדרוש סחורה אחת פחות.
  • יש לשים פיזית את הסחורה שתתן אלמנט לנושא במקום המתאים על השולחן, וכן גם את שאר הסחורות.
  • יש לשחק את הכנת השיקוי בנוכחות המאסטר.
    • האלמנטים אשר ישמשו בהכנת השיקוי יקבעו את טיב התוצר.
  • לאחר ההכנה, המאסטר יתן לכם שיקוי חתום עם פתקית אשר משקפת את תוצאות עבודתכם. ככל שההכנה מושקעת יותר, השיקוי יוצא מוצלח יותר.
  • ייתכנו תופעות לוואי.
  • יש לציין כי כל הסחורות מתכלות בסיום הכנת השיקוי.

 

יש לקחת בחשבון שאלכימיה היא לא מדע יבש והיא בחלקה קסם, וכמו כל קסם, יש משקל רב לכוונת המשורר. יש טווח גדול של תוצאות אפשריות לכל מקבץ אלמנטים (ואף יותר לכל מקבץ רכיבים) ולכן לא כל אוסף רכיבים יצור את אותו השיקוי, אך סביר שיהיה דמיון ביניהם.

 

שולחן הרקיחה בנוי ככה:

האזורים של נושא והשפעה צריכים להיות מלאים עבור כל שיקוי, והכמות של מקורות המאנה שיש למלא תלויה בדרגת השיקוי הרצויה, כפי שצויין מעלה.

מתכונים התחלתיים

אלכימאי- רשאי לבחור 2 מרקחות מרשימת השיקויים והרעלים הזמינים למחנה שלו בכל רמה של אלכימיה. כך למשל, אלכימאי רמה 2 רשאי לבחור 2 מתכונים ברמה 1 ושני מתכונים ברמה 2. כדי להוסיף שיקויים חדשים לרשימה יש לקבל אישור של מאסטר אלכימיה. רשימת השיקויים הסופית תיסגר כחודשיים לפני המשחק.

כישור: יצירת רעלים ושיקויים

הכשרה אלכימית (נק"ד 2) יכולת קדם המקנה גישה לשאר יכולות האלכימיה. מאפשרת למידת יכולות אלכימיה תוך כדי המשחק.
רקיחת רעלים ושיקויים 1 (נק"ד 4) דרישות: הכשרה אלכימית
מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה ראשונה.
השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 1 מרשימת המרקחות הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יכול ללמוד במהלך המשחק.
רקיחת רעלים ושיקויים 2 (נק"ד 4) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 1
מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה שניה. בנוסף מאפשר לבצע גילוי אלמנט של יסוד כפי שמפורט מטה.
השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 2 מרשימת השיקויים הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יכול ללמוד במהלך המשחק.

בדיקת השפעה. דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 2.
מאפשר לאלכימאי לעשות ניתוח לשיקוי ולגלות את דרגתו, כפי שמפורט מטה.

יכולת גילדהרקיחה סיטונאית: דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 2
מאפשר לאלכימאי לייצר שני שיקויים בזמן שלוקח לייצר שיקוי בודד. מבוצע בפועל על ידי כילוי כמות משאבים כפולה.

רקיחת רעלים ושיקויים 3 (נק"ד 6) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 2.
מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה שלישית.
השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 3 מרשימת השיקויים הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יכול ללמוד במהלך המשחק.
רקיחת רעלים ושיקויים 4 (נק"ד 6) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 2.
מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה שלישית.

 

רשימת השיקויים שאלכימאים יכולים לרקוח

רשימה זו הינה רשימה חלקית של השיקויים שניתן יהיה להכין במשחק. הצעות לשיקויים נוספים יבחנו לגופן. אתם מוזמנים להציע.

דרגה 1

רעלים

רעל חונק: הגורם לנזק של 2 נק"פ – מוריד 2 נק"פ. שריון לא מגן מפני רעל.

רעל נדיבות: הדמות שהורעלה תיתקף פרץ של נדיבות ותמסור את כל הכסף שברשותה או את כל הסחורות שברשותה למי שנמצא מולה (השחקן יוכל לבחור ממה להיפרד). הדמות תזכור את האירוע.

רעל "משכר": למשך 5 דקות השחקן ישחק כשיכור והדמות לא תזכור את האירוע.

חומצה: ניתן להדביק על נשק, מגן או שריון וזה הופך אותם לשבורים (דורשים תיקון של חרש). אין צורך בכישור הרעלה, יש להדביק את מדבקת הרעל על הנשק או המגן. לא ניתן להשתמש בסיטואציה קרבית.

שיקויים

שיקוי ריפוי 2 נק"פ: מחזיר 2 נק"פ.

נוגדן רעלים פשוט: (מגן מפני רעלים דרגה 1). מגן על השותה מפני ההרעלה הבאה (עד סוף היום). יכול לנטרל רעל דרגה ראשונה. לא יכול לנטרל אך כן יכול למנוע רעלים גורמי נזק. המשתמש מרגיש את ההרעלה כפלאף, אך חסין להשפעות השליליות. כך למשל, זה לא מגן עליו מכאב הבטן והתחושה הרעה אבל כן מנזק נק"פ.

הגנה מפני קסמי שליטה: מגן מפני קסמי שליטה דרגה 1 ו-2 אשר יוטלו על הדמות בשעה הקרובה. לא מגן מפני קסמי שליטה שכבר נכנסו לתוקף.

דרגה 2

רעלים

רעל חונק 3 נק"פ: מוריד 3 נק"פ, שריון לא מגן מפני רעלים.

נדיבות מופרזת: הדמות תמסור את כל הכסף והסחורות אשר נמצאים עליה לעוברים ושבים. היא תזכור זאת (היטב).

סם אמת: הדמות תספר את האמת המוחלטת לגבי כל שאלה שתישאל על ידי כל אחד בחצי השעה הקרובה. הדמות לא תזכור את האירוע.

חומר נפץ: האלכימאי מכין חומר נפץ שתשמש פלסים (Sappers) בהתאם לחוקי המצור.

שיקויים

שיקוי עוצמה: +2 נק"פ לקרב הבא. בתום הקרב ההשפעה פגה, גם אם הדמות לא נפגעה.

שיקוי ריפוי מלא: מרפא נק"פ מקסימלי.

נוגדן רעלים מסובכים מגן על השותה מפני ההרעלה הבאה (עד סוף היום). יכול לנטרל רעלים בדרגה  1-2. לא יכול לנטרל, אך כן יכול למנוע רעלים גורמי נזק.

שיקוי הגנה מקסם: מגן על השותה מפני הקסם דרגה 1 הבא שיוטל עליו. בנוסף, השיקוי יכול להגן חלקית על השותה מפני הלחש כדור אנרגיה (גורם לנזק של 1 נק"פ בלבד) ומהלחש גל הדף (הולך 3 צעדים אחורה אך ללא צורך ליפול על הרצפה). מחזיק מעמד עד לסוף היום או עד שקסם מוטל על השותה.

דרגה 3

רעלים

רעל מוות גורם לנזק של 4 נק"פ, שריון לא מגן מפני רעל.

שיעבוד חומרי השחקן שהורעל ימסור את כל הציוד המשחקי שברשותו למרעיל. בנוסף, השחקן ישחק כאילו הוא תחת ההשפעה של הקסם "הקסמה" וישחק כחבר קרוב של המרעיל במשך 3 דקות.

שיקוים

הגנה מפני חרבות\חיצים\גרזנים שיקוי עוצמתי זה מאפשר למי ששתה להתעלם מחמשת הפגיעות הבאות מנזק הנגרם מחרבות (לא מגרזנים, חיצים, כידונים ופגיונות) למשך הקרב הבא.

הגנה מקסם ואלכימיה שיקוי עוצמתי זה מגן מפני ההשפעות השליליות של הקסם הבא אשר יוטל על השותה. שיקוי זה יכול לתפקד כנוגדן כנגד כל רעל עד דרגה 3 כולל.

התגלמות העוצמה השותה הופך למכונת לחימה אימתנית. הוא יכול לעשות שימוש בכל נשק ושריון הנמצאים במשחק, מקבל בונוס של +3 לנק"פ והגנה מפני קסמי שליטה בדרגה 1.

דרגה 4

שיקוי הלוחם האולטימטיבי קובע את כמות הנק"פ המקסימלית של לוחם על 7 לצורך קרב אחד. הוא יכול לעשות שימוש בכל נשק ומגן הנמצאים במשחק והוא חסין מפני קסמי שליטה בדרגה 1-2.

רעל מרקיב מהות הורג את הדמות ששתתה מהרעל. מוסיף מום קבוע של חולשה שנמשך לאחר המוות אשר מקבע את הנק"פ המקסימלי של דמות ל 1. המום ימשך עד שהדמות תרופא על ידי רופא שיבצע ריפוי מום.

עוד על מתכונים

תיקחו בחשבון שיהיו מתכונים שונים שיאפשרו ליצור אותם שיקויים בדרכים שונות. כך למשל, יתכן שיהיה מתכון שיאפשר להכין שיקוי ריפוי מלא בעזרת כספית וזכוכית געשית ויהיה מתכון אחר שיאפשר זאת על ידי שימוש בשתי יחידות כספית בלבד. ככה שאם יש לכם מתכון לשיקוי מסוים, זה לא אומר שאין דרך יותר זולה להכין אותו.

ניתן להפוך שיקוי מאולתר למתכון כדי שישמש את הדורות הבאים. זה נעשה דרך הלור סנטר, לפעמים כתלות בקווסט. רק שחקנים עם יכולת אלכימיה יכולים לקבע מתכון של שיקוי בדרגה השווה לרמתם.

למידת מתכונים במהלך המשחק

למידת מתכונים אלכימיים מתבצעת באופן דומה ללמידת מתכונים של חפצים קסומים, טקסים וקסמים.

אנליזה אלכימית מתקדמת

מאפשר לחקור שיקויים ורעלים ולנתח את ההשפעות ואת המתכונים שלהם. ראה פירוט.

בדיקת השפעה

האלכימאי יכול לפתוח שיקוי/רעל ולבדוק מהי השפעתו על-ידי לקיחת דגימה קטנה וביצוע בדיקה במעבדה (השחקן יקרא את הפתק). ניתן לסגור את השיקוי מחדש ולהשתמש בו מאוחר יותר. ניתן לעשות זאת רק בעמדת רקיחה (כלומר בלור סנטר או אצל רקשאסה). השחקן יקבל אישור מהמאסטר, יקרא את הפתק, ולאחר מכן המאסטר יחתום לו את השיקוי מחדש.

גילוי אלמנט

כאשר אלכימאי מכין שיקוי ממתכון, הוא יכול לשלם סחורה אחת נוספת מאותו המתכון, ולגלות את האלמנט של אותו יסוד באופן וודאי.