אלכימיה ושיקויים

/אלכימיה ושיקויים
אלכימיה ושיקויים2018-10-09T12:01:03+00:00

אלכימיה ושיקויים

כהקדמה חשוב להדגיש כי אפשר להכין כל שיקוי פלאף* בהתאם ליצירתיות של השחקן. החוקים הרשומים למטה מתארים את הדרך להכין מרקחות עם השפעות שהשחקנים האחרים חייבים לשחק בהתאם לחוקים. בבקשה אל תגבילו את עצמכם לכך, ניתן להכין כל השפעה שעולה בדעתכם גם אם היא אינה מופיעה בקובץ חוקי המשחק, כל עוד מרקחות הפלאף היא מובהרת כהצעה לרולפליי, ולא כמשהו מחייב. כך למשל, ניתן להכין שיקוי הגנה מפני עין הרע או שיקוי טיפשות, וזה משהו שהשחקן מולכם יצטרך יבחר אם לשחק אותם וכיצד.

פלאף – יכולות שלא מתוארות על ידי החוקים. השחקנים שנתקלים בהן מחליטים אם לשתף איתן פעולה או לא. שחקנים טובים לרוב משתפים פעולה עם יכולות פלאף.

שיקויים, רעלים והכנתם

שיקויים

שיקוי ב Castle Forged הינו בקבוק מלא בנוזל כלשהו שעליו תלויה תווית עם הוראות. כדי לנצל את השיקוי יש לשתות (או לשפוך) את תוכן הבקבוק, לתלוש את התווית ולפעול בהתאם למה שרשום עליה.

כלומר החוק היחיד ששחקן צריך לזכור הוא לפעול בהתאם להוראות הרשומות על השיקוי.

תמיד נהנים מההשפעה של השיקוי האחרון מאותו סוג, וההשפעות אינן מצטברות. כך למשל, אדם ששתה 3 שיקויים שמוסיפים +1 נק"פ עדיין יקבל תוספת של נק"פ אחד בלבד.

רעלים

רעלים הינם מצרך אינטגרלי עבור דמויות המתנקשים, אך כל אחד יכול לעשות בהם שימוש.

כדי לעשות שימוש ברעל יש לקחת את מדבקת הרעל ולהדביק אותה על תחתית בקבוק שתייה או צלחת מזון. מי שיאכל מהכלי או ישתה מהכלי ההוא יסבול מהשפעת הרעל. דמות עם יכולת הרעלה יכולה להרעיל אדם ישירות בהתאם לחוקי מתנקשים.

הכנת שיקוי או רעל בפועל

מה נדרש להכנת שיקוי/רעל?

    • מתכון המציין את הסחורות הנחוצות ואת השפעת השיקוי שמכינים.
    • נוכחות חומרי הגלם הרלוונטיים במעבדה לפי הרשום במתכון.
    • תווית שיקוי ריקה או מדבקה (חומר גלם אוף פליי אשר יהיה בכל בית אלכימיה ללא הגבלה)

 

  • בקבוקון ריק אותו יש להביא מהבית או להשיג בדרך אחרת.

 

  • הימצאות במעבדה

תהליך ההכנה

    1. יש לשחק את הכנת השיקוי על ידי: ערבוב, בישול, שריפה, חימום, קירור של החומרים שנראים מתאימים לשיקוי. זמן הכנת השיקוי הינו  לא פחות מ 5 דקות הכנה לכל דרגת שיקוי. כלומר שיקוי דרגה שניה לוקח לפחות  10 דקות להכין.
    2. לרשום את תכונות השיקוי או הרעל על הפתק או על המדבקה כמפורט במתכון.

 

  • להחזיר את חומרי הגלם למאסטר או לעמדת האלכימיה בכדי שהשיקוי יקבל חותמת משחקית. החותמת היא מדבקה אשר מתלפפת על הפקק של השיקוי.

 

  1. להכניס את הפתק או המדבקה עם החותמת לשיקוי ולסגור אותו.

דוגמה

האנסון האלכימאי רוצה להכין שיקוי ריפוי דרגה 1 לפי המתכון הבא בקבוק ריק + 2 יחידות כספית שווה שיקוי ריפוי 2 נק"פ.

בתחילה האנסון מוודא שהסחורות המצוינות במתכון אכן נמצאות אצלו במעבדה.

  • הוא לוקח תווית של שיקוי ריפוי שהוכן מבעוד מועד. על התווית רשום: שיקוי ריפוי מחזיר 2 נק"פ.
  • האנסון משחק את יצירת השיקוי בהתאם למסורת עתיקת היומין של שבטו. בנוסף לחומרים המצוינים במתכון האנסון מוסיף חלב עזים, יין שרף וקיא של יבחושים (או כל סחורת פלאף שמתאימה למסורות המשחק של הדמות שלו).
  • זמן יצירת השיקוי לוקח 5 דקות..
  • האנסון מגיע למאסטר הקרוב או לעמדת האלכימיה הראשית לצורך החתמת השיקוי והחזרת הסחורות המשומשות.
  • המאסטר סוגר את התווית בבקבוק וחותם את הכל עם מדבקה משחקית שהוא מלפף על הפקק. כל עוד המדבקה שלמה השיקוי לא מנוצל.

האדם הבא שישתה מהשיקוי יפתח אותו ויקרא את התווית – השיקוי הוא חד פעמי. עם זאת הלקוח יוכל להחזיר את הבקבוק הריק להאנסון כדי שיבצע בו שימוש חוזר.

הכנת רעל בפועל

מכינים באופן דומה להכנת שיקוי, אולם יש לשים לב שלבקבוקון מצורף מדבקת רעל בכדי שהמרעיל יוכל לעשות בו שימוש.

מעבדות

מעבדת אלכימיה

מעבדת האלכימיה הינו המוקד ליכולות האלכימיה. זה המקום שבו האלכימאים יכולים לייצר חפצים חדשים ממתכונים.
מעבדת אלכימיה תקבל תווית מדבקות לשיקויים בעודף רב. התווית היא חומר גלם אוף פליי ליצירת שיקויים ורעלים.
למען הסר ספק,  אלכימאי יכול לייצר סחורות בכל מקום המוגדר מעבדת אלכימיה גם הוא אינו משויך אליו.

מעבדת האלכימיה הראשית

במשחק תתקיים מעבדת אלכימיה מרכזית סמוך לעמדת ה Lore master אשר תשמש במה חופשית לעיסוק באלכימיה לכל האלכימאים באשר הם. זהו במיוחד נכון לאלכימאים שלא מקושרים למעבדה ספציפית, כך שיהיה להם מרכז לעבוד בו.

בנוסף במעבדת האלכימאי הראשי ניתן יהיה לבצע קווסטים שונים, ללמוד מתכונים ייחודיים ולשפר את יכולות האלכימיה.

מתכונים התחלתיים

אלכימאי רשאי לבחור 2 מרקחות מרשימת השיקויים והרעלים הזמינים למחנה שלו בכל רמה של אלכימיה. כך למשל, אלכימאי רמה 2 רשאי לבחור 2 מתכונים ברמה 1 ושני מתכונים ברמה 2. בכדי להוסיף שיקויים חדשים לרשימה יש לקבל אישור של מאסטר אלכימיה. רשימת השיקויים הסופית תיסגר כחודשיים לפני המשחק.

כישור: יצירת רעלים ושיקויים

  • הכשרה אלכימית (נק"ד 2) יכולת קדם המקנה גישה לשאר יכולות האלכימיה. מאפשרת למידת יכולות אלכימיה תוך כדי המשחק.
  • רקיחת רעלים ושיקויים 1 (נק"ד 4) דרישות: הכשרה אלכימית
    מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה ראשונה.
    השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 1 מרשימת המרקחות הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יוכל ללמוד במהלך המשחק.
  • רקיחת רעלים ושיקויים 2 (נק"ד 4) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 1
    מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה שניה.
    השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 2 מרשימת השיקויים הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יוכל ללמוד במהלך המשחק.
  • רקיחת רעלים ושיקויים 3 (נק"ד 6) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 2.
    מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה שלישית.
    השחקן יכול לבחור ולהתחיל עם 2 מתכונים דרגה 3 מרשימת השיקויים הזמינה לקבוצה שלו. את שאר המתכונים הוא יוכל ללמוד במהלך המשחק.
  • רקיחת רעלים ושיקויים 4 (נק"ד 6) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 3.
    מאפשר הכנה של שיקויים ורעלים בדרגה רביעית.
  • אנליזה אלכימית מתקדמת  (2 נק"ד) דרישות: רקיחת רעלים ושיקויים 1. מאפשר לפצח את המקור לשיקוי או רעל ולגלות כיצד נוצר ומה המתכון שלו (Reverse engineering)

רשימת החפצים שאלכימאים יכולים ליצור

רשימה זו הינה רשימה חלקית של השיקויים שניתן יהיה להכין במשחק. הצעות לשיקויים נוספים יבחנו לגופן. אתם מוזמנים להציע.

דרגה 1

רעלים

רעל חונק: הגורם לנזק של 2 נק"פ – מוריד 2 נק"פ. שריון לא מגן מפני רעל.

רעל נדיבות: הדמות שהורעלה תיתקף פרץ של נדיבות ותמסור את כל הכסף שברשותה או את כל הסחורות שברשותה למי שנמצא מולה (השחקן יוכל לבחור ממה להיפרד). הדמות תזכור את האירוע.

רעל "משכר": למשך 5 דקות השחקן ישחק כשיכור והדמות לא תזכור את האירוע.

חומצה: ניתן להדביק על נשק, מגן או שריון וזה הופך אותם לשבורים (דורשים תיקון של חרש). אין צורך בכישור הרעלה, יש להדביק את מדבקת הרעל על הנשק או המגן. לא ניתן להשתמש בסיטואציה קרבית.

שיקויים

שיקוי ריפוי 2 נק"פ: מחזיר 2 נק"פ.

נוגדן רעלים פשוט: (מגן מפני רעלים דרגה 1). מגן על השותה מפני ההרעלה הבאה (עד סוף היום). יכול לנטרל רעל דרגה ראשונה. לא יכול לנטרל אך כן יכול למנוע רעלים גורמי נזק. המשתמש מרגיש את ההרעלה כפלאף, אך חסין להשפעות השליליות. כך למשל, זה לא מגן עליו מכאב הבטן והתחושה הרעה אבל כן מנזק נק"פ.

הגנה מפני קסמי שליטה: מגן מפני קסמי שליטה דרגה 1 ו-2 אשר יוטלו על הדמות בשעה הקרובה. לא מגן מפני קסמי שליטה שכבר נכנסו לתוקף.

דרגה 2

רעלים

רעל חונק 3 נק"פ: מוריד 3 נק"פ, שריון לא מגן מפני רעלים.

נדיבות מופרזת: הדמות תמסור את כל הכסף והסחורות אשר נמצאים עליה לעוברים ושבים. היא תזכור זאת (היטב).

סם אמת: הדמות תספר את האמת המוחלטת לגבי כל שאלה שתישאל על ידי כל אחד בחצי השעה הקרובה. הדמות לא תזכור את האירוע.

חומר נפץ: האלכימאי מכין חומר נפץ שתשמש פלסים (Sappers) בהתאם לחוקי המצור.

שיקויים

שיקוי עוצמה: +2 נק"פ לקרב הבא. בתום הקרב ההשפעה פגה, גם אם הדמות לא נפגעה.

שיקוי ריפוי מלא: מרפא נק"פ מקסימלי.

נוגדן רעלים מסובכים מגן על השותה מפני ההרעלה הבאה (עד סוף היום). יכול לנטרל רעלים בדרגה  1-2. לא יכול לנטרל, אך כן יכול למנוע רעלים גורמי נזק.

שיקוי הגנה מקסם: מגן על השותה מפני הקסם דרגה 1 הבא שיוטל עליו. בנוסף, השיקוי יכול להגן חלקית על השותה מפני הלחש כדור אנרגיה (גורם לנזק של 1 נק"פ בלבד) ומהלחש גל הדף (הולך 3 צעדים אחורה אך ללא צורך ליפול על הרצפה). מחזיק מעמד עד לסוף היום או עד שקסם מוטל על השותה.

דרגה 3

רעלים

רעל מוות גורם לנזק של 4 נק"פ, שריון לא מגן מפני רעל.

שיעבוד חומרי השחקן שהורעל ימסור את כל הציוד המשחקי שברשותו למרעיל. בנוסף, השחקן ישחק כאילו הוא תחת ההשפעה של הקסם "הקסמה" וישחק כחבר קרוב של המרעיל במשך 3 דקות.

שיקוים

הגנה מפני חרבות\חיצים\גרזנים שיקוי עוצמתי זה מאפשר למי ששתה להתעלם מחמשת הפגיעות הבאות מנזק הנגרם מחרבות (לא מגרזנים, חיצים, כידונים ופגיונות) למשך הקרב הבא.

הגנה מקסם ואלכימיה שיקוי עוצמתי זה מגן מפני ההשפעות השליליות של הקסם הבא אשר יוטל על השותה. שיקוי זה יכול לתפקד כנוגדן כנגד כל רעל עד דרגה 3 כולל.

התגלמות העוצמה השותה הופך למכונת לחימה אימתנית. הוא יכול לעשות שימוש בכל נשק ושריון הנמצאים במשחק, מקבל בונוס של +3 לנק"פ והגנה מפני קסמי שליטה בדרגה 1.

דרגה 4

שיקוי הלוחם האולטימטיבי קובע את כמות הנק"פ המקסימלית של לוחם על 7 לצורך קרב אחד. הוא יכול לעשות שימוש בכל נשק ומגן הנמצאים במשחק והוא חסין מפני קסמי שליטה בדרגה 1-2.

רעל מרקיב מהות הורג את הדמות ששתתה מהרעל. מוסיף מום קבוע של חולשה שנמשך לאחר המוות אשר מקבע את הנק"פ המקסימלי של דמות ל 1. המום ימשך עד שהדמות תרופא על ידי רופא שיבצע ריפוי מום.

עוד על מתכונים

תיקחו בחשבון שיהיו מתכונים שונים שיאפשרו ליצור אותם שיקויים בדרכים שונות. כך למשל, יתכן שיהיה מתכון שיאפשר להכין שיקוי ריפוי מלא בעזרת כספית וזכוכית געשית ויהיה מתכון אחר שיאפשר זאת על ידי שימוש בשתי יחידות כספית בלבד. ככה שאם יש לכם מתכון לשיקוי מסוים, זה לא אומר שאין דרך יותר זולה להכין אותו.

למידת מתכונים במהלך המשחק

למידת מתכונים אלכימיים מתבצעת באופן דומה ללמידת מתכונים של חפצים קסומים, טקסים וקסמים.

אנליזה אלכימית מתקדמת

מאפשר לחקור שיקויים ורעלים ולנתח את ההשפעות ואת המתכונים שלהם.

בדיקת השפעה

האלכימאי יכול לפתוח שיקוי/רעל ולבדוק מהי השפעתו על-ידי לקיחת דגימה קטנה וביצוע בדיקה במעבדה (השחקן יקרא את הפתק). ניתן לסגור את השיקוי מחדש ולהשתמש בו מאוחר יותר.

גילוי מתכון

אלכימאים עם יכולת זאת יקבלו דף הסבר ומגילות אין-פליי שיאפשרו להם לגלות את המתכונים בעזרת צפנים שיופיעו על התוויות של השיקויים ובתוך המגילות. הם יצטרכו לעבור אצל לורמאסטר על-מנת למסור את הסחורות והשיקויים שבוזבזו ולקבל מתכון שגילו (ייתכן ומאסטרים נוספים יוכשרו לכך).